Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • Вінницька обласна Рада оприлюднила інформацію щодо комунальних підприємств області

    Україна знаходиться на другому місці серед країн, що досягли найбільшого успіху у відкритті даних за останні чотири роки. Українські відкриті дані увійшли в європейський інформаційний простір і опубліковані на Європейському порталі відкритих даних europeandataportal.eu. ​Наразі Вінницька обласна Рада повністю виконала усі пункти постанови Кабіне ....

  • 15 мільйонів гривень виділено на закупівлю карет швидкої допомоги

    На пленарному засіданні 38 чергової сесії депутати підтримали проєкт рішення щодо внесення змін до обласного бюджету на 2019 рік. Згідно з ним збільшується дохідна та видаткова частина обласного бюджету на 20 млн 149 тис. грн. Зокрема, збільшено видатки бюджету розвитку спеціального фонду обласного бюджету Департаменту охорони здоров’я облдер ....

  • Перелік переможців 16 Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад

    Цьогоріч на конкурс проектів розвитку територіальних громад подано 749 проектів. У 2018-му – 735 разом з екологічними. Враховуючи, що екологічних було 347, таким чином 2019 року кількість поданих громадами проектів збільшилась удвічі. Лише 13 проектів не набрали прохідних 60 балів (у 2017-му таких проектів було 100). Цього року потреба у ....

27 освітян Вінниччини повернулися з Польщі Роздрукувати

Завершився другий етап реалізації спільного проекту Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування та Фундації ФЕРСО (Польща) за сприяння Лодзинського воєводства Республіки Польща  «Школа молодих спікерів – дебатні клуби у Вінницькій області. Видання 2» – тижневий візит вчителів  до Лодзинського воєводства.

З 18 по 24 березня делегація з 27 освітян Вінниччини, які представляють кожний район області. Ознайомилася із роботою польських шкіл у невеликих муніципальних утвореннях і округах Лодзинського воєводства. Також вчителі переймали досвід використання методів дискусій та активізації роботи учнів і вивчали питання, пов'язані зі створенням громадянського суспільства.

Варто зазначити, що минулого року ВОАОМС вже реалізовувала подібний проект. Він отримав масу позитивних відгуків від його учасників. Цьогоріч проект зазнав певних змін та нововведень, тому було вирішено його продовжити, змінивши окремі умови.

Спеціалізація змалечку

Протягом візиту вінницькі педагоги ознайомились  із функціонуванням середньої школи в польській системі освіти, а також  із діяльністю приватних та спортивних  шкіл. Найбільше вінничан вразили саме спеціалізовані профільні навчальні заклади.

В перший день візиту освітяни побували у  Лодзинській кінематографічній школі. Це одна з новітніх та сучасних шкіл,  яка випускає майбутніх кінематографістів,  режисерів,  фотографів.

Не менш цікавим виявився візит до школи Новітніх Технологій.  Вона використовується для підготовки спеціалістів,  які хотіли б підвищити свою кваліфікацію або отримати знання в іншій професії. Навчання здійснюється безкоштовно.  Школа має новітню матеріальну базу для теоретичного навчання та застосування своїх вмінь на практиці.  Школа випускає велику кількість спеціалістів ІТ технологій,   програмістів,  режисерів,  операторів,  кінематографістів,  працівників сфери водо- та газозабезпечення.

На прикладі Лодзинської Школи спортивного нашим освітянам показали роботу приватних шкіл та як в таких закладах відбувається освітній процес. Додатково в спортивній школі для вчителів була організована зустріч з учнями України та Білорусії,  які вже кілька років тут навчаються та мають безліч спортивних здобутків.

Альтернативна освіта

Альтернативну систему освіти вінничанам продемонстрували на прикладі програми "Школа в дорозі". Ця програма передбачає максимальну віддачу учням,  побудована на довірі між викладачами і учнями та на взаємній відповідальності.  Для дітей не використовують дзвінків на урок, оцінок до 3-го класу,  діти поводять себе вільно та  відкрито.  На заняттях вчитель  намагається максимально допомогти учням практично засвоїти матеріал у вигляді гри.  Крім того, кожний викладач має заняття позакласної роботи з молоддю та додаткові години для її консультацій.

Директор початкової школи в Лодзі Божена Дзієндзінська зауважила, що нині в системі освіти Польщі акцент робиться на особистість та на соціалізацію учнів, а не на об’єм знань.

- На сьогоднішній день соціальний та емоційний інтелект — це запорука успішності дитини в суспільстві. Не об‘єм знань, а те, наскільки вона може бути комунікативною, легкою, наскільки вміє домовлятися з іншими дітьми та адаптуватися до мінливих умов життя. Діти зараз дуже пробуджені, готові раніше включатися в ті процеси, в які ми включалися поступово, - наголосила Божена Дзієндзінська.

Доступна інклюзія

В той час, як в Україні лише запроваджується інклюзивна освіта, в Польщі вже давно діти з обмеженими можливостями навчаються пліч-о-пліч зі звичайними учнями.  Пересвідчились в цьому і члени нашої делегації.

Багато позитивних емоцій викликали навчальні заклади у цьому місті. Дитячий садочок використовує найновітніші технології для проведення навчання, розвитку та комфортного перебування дітей. і в дитячому садочку, і в школах. Велика увага приділяється інклюзивному навчанню та максимальній соціалізації дітей з обмеженими можливостями.

В інтеграційній початковій школі №8 реалізовується велика кількість проектів. Підтримка проектів іде за рахунок бюджету міста, Європейського Союзу та за сприяння  інвесторів. Зі 140 учнів – 29 з обмеженими можливостями. Для особливих учнів є інтеграційна кімната, працюють додаткові педагоги в класах та терапевти, обладнано під’їзд для візків,  облаштовано туалети, ліквідовано пороги, змінено двері, організовано доїзд до місця навчання.

Метою поїздки було не лише ознайомлення з роботою навчальних закладів Польщі. Щоденно з вчителями працювали тренери Ярослав Ващик,  Ольга Буковчик,  Ольна Шмурлік,  Ула Малінська.  Вони ознайомили делегацію  з основами створення дебатних клубів в школах та поділились досвідом щодо використання методик роботи з учнями. Адже одне з головних завдань поїздки – підготовка вчителів для створення у своїх школах учнівських дебатних клубів. Після повернення вчителі-учасники проекту «Школа молодих спікерів…» допомагатимуть учням 9-11  класів організувати роботу дебатних клубів у своїх школах – складати статут, організувати роботу,  і проводити дискусії. Тому значна частина уваги була приділена  саме цьому напряму.

Ірина Лезнівська

Повернутись Створено: 26 березня 2018 року, 16:39 Переглядів: 1442

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація