Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • Вінницька обласна Рада оприлюднила інформацію щодо комунальних підприємств області

    Україна знаходиться на другому місці серед країн, що досягли найбільшого успіху у відкритті даних за останні чотири роки. Українські відкриті дані увійшли в європейський інформаційний простір і опубліковані на Європейському порталі відкритих даних europeandataportal.eu. ​Наразі Вінницька обласна Рада повністю виконала усі пункти постанови Кабіне ....

  • 15 мільйонів гривень виділено на закупівлю карет швидкої допомоги

    На пленарному засіданні 38 чергової сесії депутати підтримали проєкт рішення щодо внесення змін до обласного бюджету на 2019 рік. Згідно з ним збільшується дохідна та видаткова частина обласного бюджету на 20 млн 149 тис. грн. Зокрема, збільшено видатки бюджету розвитку спеціального фонду обласного бюджету Департаменту охорони здоров’я облдер ....

  • Перелік переможців 16 Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад

    Цьогоріч на конкурс проектів розвитку територіальних громад подано 749 проектів. У 2018-му – 735 разом з екологічними. Враховуючи, що екологічних було 347, таким чином 2019 року кількість поданих громадами проектів збільшилась удвічі. Лише 13 проектів не набрали прохідних 60 балів (у 2017-му таких проектів було 100). Цього року потреба у ....

Анатолій Олійник: «Працювати на результат, який об’єднує» Роздрукувати

Голова Вінницької обласної Ради Анатолій Олійник називає три місяці, які пройшли з 27 листопада з дня його обрання, результативними та плідними. Проведено найбільше сесій, створено найбільше робочих груп та розглянуто найбільше питань, якщо порівнювати з іншими обласними радами в Україні. Вже відбулося 5 сесій, пройшло 83 засідання постійних комісій, на яких розглянуто 324 питання. З них по 216 прийнято рішення на сесіях Ради. Для порівняння,  Житомирська і Харківська обласні ради провели лише по три сесії.

- Заступаючи на цю посаду, поставив перед собою завдання - робити все від мене залежне, аби ми жили в правовій цивілізованій державі, - заявив Анатолій Олійник.

- Які основні здобутки за цей період,  Анатолію Дмитровичу?

- Спільно з колегами з постійних комісій та фракціями привели у відповідність питання, які залишились від попереднього скликання. Плідно попрацювали над регламентом облради. Якщо і надалі будемо так конструктивно діяти, не дивлячись на розбіжності у позиціях чи думках, то депутатський корпус 7-го скликання має шанс увійти в історію Вінниччини таким, що залишить після себе  багато позитиву і конструктиву. У цьому скликанні на 80% оновлений склад депутатів. Вони дуже активні, небайдужі і хочуть змінити ситуацію по багатьох напрямах на краще.

- Це молоді, нові люди у політиці. Як навчити депутатів основним правилам роботи?

- Дійсно, є проблема з навчаннями депутатів, наголошую, різного рівня. Тому з нашим Центром перепідготовки ми відпрацювали план проведення навчань і на сьогодні поетапно будемо здійснювати навчання наших депутатів.

- Ви заявили про те, що залишились невирішеними питання від попередніх скликань…

- Це стосується кадрових питань та питань функціонування комунальних підприємств та установ. Я хотів би звернути увагу на те, що Вінницька область єдина в Україні, яка досі не має порядку призначення та звільнення керівників комунальних підприємств. Цьогоріч чи не вперше досить  конструктивно та ефективно відбулося засідання атестаційної комісії обласної Ради.

Є рішення Вінницької облради від 2006 року про порядок проведення  перевірок господарюючих суб’єктів комунальної власності. Депутати майже одностайні в необхідності досить серйозного аналізу проблем в зазначених установах і мають бажання внести зміни щодо покращення їхньої роботи. Тому атестація якраз була направлена на те, щоб вказати керівникам наших закладів на необхідність змін. Атестацію пройшли 172 керівники. По десяти комунальних установах члени комісій домовились про більш детальне ознайомлення з функціонуванням закладів. По п’яти комунальних  підприємствах, які знаходяться в стадії ліквідації та банкрутства, напрацьовуємо пропозиції щодо їхніх перспектив. Щодо керівників, проблемою є, в тому числі, і вік. Адже майже 40% проатестованих мають вік далеко за 60-70 років. Сьогодні в статусі виконувачів обов’язків знаходяться  16 керівників комунальних підприємств. Тому після 30 березня (день проведення чергової сесії обласної Ради) почнуть діяти нові правила прийому та звільнення з роботи керівників комунальних підприємств. Саме тому потрібно навести порядок у цій галузі і на це будуть спрямовані наші зусилля. Нагадаю, що на Вінниччині діє більше 200 комунальних організацій.

- Анатолію Дмитровичу,  відносно ситуації щодо колишнього начальника управління Національної поліції України у Вінницькій області. Чому стала можливою така ситуація?

- Конфлікту із призначенням начальника управління Національної поліції у Вінницькій області можна було б уникнути, якби територіальна громада могла б висловити свою позицію до моменту представлення його на посаді. На жаль, законодавець не дає нам такої можливості і керівників силових відомств без погодження з нами призначають центральні органи влади. Все, що стосується норм законів Україні про силові структури, постанов Кабміну, на мій погляд, потребує певних змін. Тому маємо спільно – депутатський корпус, фракції, постійні комісії - напрацювати  пропозиції та подати до Верховної Ради, народним депутатам для можливого розгляду та внесення змін у законодавство. Готовий підписати такі пропозиції. У відповідності до Законів «Про місцеву адміністрацію», «Про Національну поліцію» вони відповідальні за безпеку людей на ввіреній території. Якщо виникали питання у відношенні громадськості і  Національної поліції, то вони мали, в першу чергу, бути розглянуті за столом переговорів. Наразі ж, у відповідності до Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні», депутати облради, діючи у межах повноважень, мають можливість заслуховувати «силовиків», доносити їм думку виборців, безпосередньо використовуючи  пленарні засідання сесії, постійних комісій. Проте, здебільшого сесії відвідують заступники, що не завжди відповідає запитам жителів територіальних громад.  

- Вам закидають, що після Вашого приходу штат обласної Ради був збільшений …

- Рішення приймалось в межах штатної чисельності. Тобто, було 38 штатних одиниць на час мого призначення на посаду, і стільки ж маємо на цей момент. Все, що стосується загального фонду зарплати  виконавчого апарату облради, то ні на одну копійку фонд не збільшено. В межах загального фонду зарплат введені посади, які на цей  період потрібні,  аби забезпечити роботу обласної Ради.  

- Анатолію Дмитровичу, днями завершився прийом заявок на тринадцятий обласний  конкурс проектів розвитку територіальних громад. Які проекти обирають жителі Вінниччини, щоб покращити життя у своїх населених пунктах?

- Конкурс триває вже 13 років і вперше за ці роки ми отримали 604 проекти. На цей  момент рада конкурсу перевіряє усі проекти на відповідність вимогам Положення про проведення конкурсу і після 1 квітня стануть відомі остаточні результати. Традиційно територіальні громади подають заявки, які стосуються соціальної сфери: заміни вікон, дахів, встановлення сонячних батарей або енергоефективних котлів на альтернативному паливі, ремонту доріг, освітлення вулиць, будівництва водогонів.

Минулого року на конкурс було подано 251 проект і виділено 7,2 млн грн  на їхню реалізацію. Цьогорічних 6 млн  грн буде замало. Тому обласна Рада направила лист  голові ОДА з проханням збільшити фонд конкурсу ще на 11.5 млн грн, щоб надати можливість територіальним громадам  проявляти активність і такими механізмами вирішувати проблеми. Грантова робота - це той напрям, до якого ми маємо спонукати наші громади.  Це стосується не тільки обласного конкурсу, але й міжнародних проектів. Якщо порівняти обласний конкурс і міжнародні гранти, то це як диктант і дипломна робота. Тому, навчившись писати проекти на рівні обласного конкурсу, громади в подальшому зможуть застосовувати цей досвід при написанні міжнародних проектів. Тому наше завдання – максимум стимулювати таке бажання громад.

- Cьогодні ведеться активна робота щодо створення Агенції регіонального розвитку. Наскільки така структура необхідна Вінниччині?

- Питання про створення Агенції регіонального розвитку не тільки дозріло для України, яка стоїть на шляху до Європи і вже є асоційованим членом Євросоюзу. Воно навіть перезріло. Агенція регіонального розвитку - це серйозний  інструмент для залучення інвестицій  - як внутрішніх так  зовнішніх - в економіку нашої області. Агенція є зрозумілим партнером для країн Євросоюзу  як юридична особа, яка гарантує міжнародним фондам і  приватним інвесторам, що контрагент, який укладає з ними договір, є абсолютно прозорим, сплачує податки, має зареєстровані робочі місця. Крім того, Агенція має право виступати співаплікантом різних проектів.

Нещодавно на Вінниччину приїздила італійська делегація з місцевої Агенції регіонального розвитку. 1 квітня делегація з Вінниччини перебуватиме у польському місті Лодзі, адже там з 1991 року  діє найпотужніша у Польщі Агенція регіонального розвитку. Туди ж запрошена третя сторона – італійська Агенція, з якою ми вже підписали  меморандум. У Лодзі буде проведено зустріч. І сподіваємось, що в ході переговорів вийдемо на те, щоб в кінці травня у Вінниці підписати тристоронній договір про співпрацю між нашими Агенціями і розпочнемо роботу із залучення інвестицій у Вінницьку область. Агенція буде супроводжувати усі проекти для малого, середнього і великого бізнесу на Вінниччині.  Адже асоційоване членство у Європі вже дає нам змогу так працювати. Наприклад, у Румунії пішло 2 роки на те, щоб зрозуміти і налагодити процес співпраці з єврофондами.  Нам треба вже терміново вчитися і починати працювати.

Повернутись Створено: 23 березня 2016 року, 17:14 Переглядів: 811

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація