Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

Депутати порушили питання кадрової політики у галузі охорони здоров’я Роздрукувати

Депутати обласної Ради на сесійному засіданні схвалили два звернення до Кабінету міністрів, Верховної Ради і Міністерства охорони здоров’я. Ініціатором звернень став депутат обласної Ради Ярослав Хребтій, який очолює постійну комісію з питань охорони здоров’я, соціального захисту та зайнятості населення. У зверненні йдеться про  кадрову політику у галузі охорони здоров’я.

Депутат Андрій Вигонюк запропонував вилучити з тексту  слова про те, що «здійснювати посадові функції  не дозволяє значній кількості з них мислити прогресивно та конструктивно у зв’язку із віковими змінами». 53 депутати підтримали цю поправку і проголосували за рішення у такій редакції: «Так склалося, що на сьогодні переважну більшість посад керівників лікувально-профілактичних закладів, в тому числі, і у Вінницькій області, займають особи пенсійного та глибоко пенсійного віку. Сьогодні для корекції цієї ситуації бажано залучати до управління закладами галузі охорони здоров’я молодих та перспективних керівників, що показали прогресивне бачення розвитку галузі охорони здоров’я у напрямі необхідного реформування. Проте кваліфікаційні вимоги щодо головних лікарів обласної, центральної міської, міської, центральної районної та районної лікарень, затверджені в свій час наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29 березня 2002 року № 117, передбачають наступне: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки «Медицина», післядипломна спеціалізація за фахом «Організація і управління охороною здоров'я», вища кваліфікаційна категорія за лікарською спеціальністю та за фахом «Організація управління охороною здоров'я», стаж роботи за лікарською спеціальністю: для головного лікаря обласної лікарні — не менше 10 років, а за фахом «Організація і управління охороною здоров'я» — не менше 8 років; для головного лікаря центральної міської та центральної районної лікарень - відповідно не менше 7 та 5 років. Крім того, така ситуація не дає можливості молодим та перспективним фахівцям претендувати на посади керівників, оскільки відповідати вищевказаним критеріям можуть лише або діючі керівники, або їхні заступники. Іншими словами -  працювати в якості організатора охорони здоров’я молодим фахівцям не дозволяла стара система, яка призначала на керівні посади лише старі, так звані «перевірені» кадри. Тому сьогодні депутати обласної Ради 7 скликання звертаються до Міністерства охорони здоров’я України та Кабінету Міністрів України з проханням переглянути існуючі кваліфікаційні вимоги та відмінити обов’язковий 8-річний стаж роботи в якості організатора охорони здоров’я, залишивши в числі обов’язкових умов проходження курсів організаторів охорони здоров’я та вищу кваліфікаційну категорію за фахом із стажем роботи не менше 10 років».

Друге звернення від депутата обласної Ради Ярослава Хребтія також стосується кадрової політики у галузі охорони здоров’я. А саме – керівники лікарняних закладів пенсійного віку із закінченням терміну дії контракту діючого керівника закладу охорони здоров’я мають першочергове право на подання заяви для переукладання контракту.

- Ініціатива постійної комісії обласної Ради 7 скликання з питань охорони здоров’я, соціального захисту та зайнятості населення при розробці положення ,,Про порядок призначення і звільнення керівників з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій – об’єктів спільної власності територіальних громад Вінницької області, затверджений рішенням 6 сесії обласної Ради 7 скликання від 30 березня 2016 року № 101 щодо необхідності керівникам із закінченням у них терміну дії контракту проходити конкурс на загальних засадах не була реалізована, оскільки  згідно із відповідями  управління спільної комунальної власності територіальних громад області, така умова суперечить КЗОТУ та статті №22 Конституції України.

В той же час Закон України від 28 січня 2016 року № 955-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури» дозволив вирішити цю проблему. В ньому чітко регламентовано, що керівники державних чи комунальних закладів культури призначаються на посади на 5 років, орган управлiння оголошує конкурс на посаду керiвника державного чи комунального закладу культури не пізніше, ніж за два мiсяцi до завершення терміну повноважень керiвника державного чи комунального закладу культури вiдповiдно до контракту або впродовж семи днiв з дня дострокового припинення його повноважень. Таким чином, діючі керівники після закінчення терміну дії контракту проходять конкурс на загальних підставах.

Вважаємо, що подібні зміни у законодавстві щодо галузі охорони здоров’я дозволять залучати до керівництва лікувально-профілактичних закладів молодих та перспективних фахівців з європейським баченням розвитку вітчизняної медицини та пришвидшать зміну поколінь у медичній галузі. Депутати обласної Ради звертаються сьогодні до Верховної Ради України з проханням розглянути можливість прийняття законодавчого акту, подібного до Закону України від 28 січня 2016 року № 955-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних і комунальних закладів культури», з нормою щодо призначення керівників лікувально-профілактичних закладів на термін до 5 років з подальшими звільненнями із  закінченням терміну дії та оголошенням нового конкурсу на вакантну посаду.

 

 

Повернутись Створено: 24 березня 2017 року, 16:01 Переглядів: 660

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація