Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • Про позачергову 40 сесію обласної Ради 7 скликання

    УКРАЇНА ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА РАДА РОЗПОРЯДЖЕННЯ 15.10.2019 № 208 Про позачергову 40 сесію обласної Ради 7 скликання Відповідно до статей 46, 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи пропозицію депутатів обласної Ради 7 скликання: 1. Провести пленарне засідання позачергової 40 сесії о ....

  • Голови фракцій прийняли рішення провести позачергову сесію обласної Ради щодо питання «формули Штайнмайера»

    11 жовтня відбулося засідання керівників фракцій Вінницької обласної Ради під головуванням очільника обласної Ради Анатолія Олійника. У роботі взяли участь керівники фракцій обласної Ради Олександр Крученюк (БПП «Солідарність»), Владислав Рой (ВО «Батьківщина»), Тарас Кобець (Радикальна партія Олега Ляшка), Олександр Корній ....

  • Модернізовано систему голосування у сесійній залі обласної Ради

    59 депутатів затвердили зміни та доповнення до рішення 4 сесії обласної Ради 7 скликання від 11 лютого 2016 року № 31 «Про Регламент Вінницької обласної Ради 7 скликання». Згідно із ними у сесійній залі запрацюють сенсорні кнопки для голосування, а паперові матеріали замінятимуть планшети. – Наразі в сесійній залі усі монтажні ....

Екологічна комісія винесла на розгляд сесій 102 питання Роздрукувати

Під час роботи сесії депутати заслухали та підтримали 59 голосами звіт голови постійної комісії обласної Ради з питань охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та раціонального використання надр Володимира Криська. До складу комісії входять такі депутати: Людмила Головашич (секретар комісії), Сергій Волков, Олег Ковбасюк, Ігор Лещенко, Валерій Скрипченко та  Сергій Чорноокий.

Комісія протягом звітного періоду вирішувала віднесені до її компетенції питання, а саме: попередньо розглядала та вивчала питання охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та раціонального використання надр в області, готувала висновки та рекомендації з цих питань.

З початку каденції комісією проведено 22 засідання. Протягом звітного періоду розглянуто 147 питань, на розгляд сесій обласної Ради внесено 102. За період роботи комісією було  опрацьовано низку важливих програм, що затверджені рішеннями сесії обласної Ради. За потреби, після  детального їх вивчення, вносилися  доповнення  до проектів, здійснювався контроль за ходом виконання програм.

Станом на 01.09.2019 року на контролі комісії знаходиться  такі довгострокові програми: «Обласна програма досягнення оптимального рівня лісистості у Вінницькій області на 2012-2025 роки», «Про Комплексну цільову програму розвитку водного господарства  у Вінницькій області на період до 2021 року», «Про обласну Програму розвитку лісового і мисливського господарства в лісах, які надані в постійне користування Вінницькому обласному комунальному спеціалізованому лісогосподарському підприємству „Віноблагроліс”, підвищення лісистості і озеленення населених пунктів області та використання об’єктів тваринного світу у культурно-освітніх та виховних цілях на 2017-2021 роки», «Про Регіональну екологічну бюджетну програму на 2019-2023 роки». Хід виконання цих програм систематично розглядається, відповідно до затвердженого плану роботи постійної комісії та обласної Ради.

Члени постійної комісії значну увагу приділяють вивченню питань щодо доцільності та правомірності при надані погоджень і дозволів на користування корисними копалинами місцевого значення.

За результатами розгляду питань комісія рекомендувала на розгляд сесій обласної Ради 7 скликання 45 рішень щодо сфери надрокористування, в тому числі, рішення про погодження ділянок родовищ прісних та мінеральних вод, погодження спеціального дозволу на користування надрами з метою промислової розробки корисних копалин.

Інше важливе питання, що було у полі зору комісії – збереження і створення нових природних комплексів, які мають особливу природоохоронну та рекреаційну цінність.

На думку членів комісії особливої уваги потребує стан збереженості ландшафтного та біотичного різноманіття. Хоча на території області створено 424 територій та об'єктів природно-заповідного фонду (43 загальнодержавного значення, з них 1 національний природний парк та 381 місцевого значення, з них 4 регіональних ландшафтних парки), але залишається проблемою низький відсоток заповідного фонду області – близько 2,27%. Наша область займає  одне із останніх місць в Україні за площею заповідності територій.

За ініціативи комісії об’єктами природно-заповідного фонду місцевого значення оголошені ботанічні заказники на території Вербовецької сільської ради Мурованокуриловецького району „Балин” (12,5 га), „Рогатки” (88,9 га), „Білі бліндажі” (46,0 га) та  підтримано  проект  рішення обласної Ради про оголошення нового об’єкту на території вищезазначеної сільської ради – ботанічного заказника „Глибока долина” площею 139,5 га. Крім того, оголошено  гідрологічний заказник  „Ільківський став”  на території Ільківської сільської ради Вінницького району (20,9 га), орнітологічний заказник  „Ставки” площею 6,9633 га на території Чечельницької селищної ради Чечельницького району, ландшафтний заказник  „Сосонка” площею 17,2 га  на території Нападівської сільської ради Липовецького району.

Депутати підтримали оголошення об’єктами природно-заповідного фонду місцевого значення ботанічні заказники в Мурованокуриловецькому районі „Дошка” орієнтовною площею 40,0 га  на території Жванської сільської ради, „Красне” орієнтовною площею 40,0 га на території Галайковецької сільської,  „Криничка” орієнтовною площею 26,0 га на території Галайковецької сільської ради та унікальну геологічну пам’ятку природи „Іллінецький кратер” орієнтовною площею 17,2 га на території Іллінецької міської об’єднаної територіальної громади.

У 2017 році продовжено роботу щодо створення нових  природно-заповідних об’єктів зокрема, ландшафтних заказників: „Розкошівський скарб” орієнтовною площею 15 га на території Стражгородської сільської ради Теплицького району, „Зелена” орієнтовною площею 86,7 га на території Очеретнянської сільської ради Погребищенського району,  „Волошкове поле” орієнтовною площею 15 га на території Вербськової сільської ради Чечельницького району,  „Борсуки” орієнтовною площею 20 га на території Кармалюківської сільської ради Жмеринського району та пам’ятки природи „Бабійове” орієнтовною площею 15 га на території Поповогребельської сільської ради Чечельницького району.

У 2019 році постійна комісія рекомендувала до оголошення на черговій сесії  орнітологічного заказника „Війтовецький” орієнтовною площею 23 га на території Війтовецької сільської ради Липовецького району та ландшафтного заказника „Костоління” орієнтовною площею 25 га на території Баланівської сільської ради Бершадського району.

Членами комісії під час засідань підтримано проекти рішень про встановлення зони санітарної охорони Лука-Мелешківського родовища питних підземних вод  (свердловини № 10 та 11), зони санітарної охорони Верхівського родовища природних мінеральних столових вод  (свердловина № 1/157), зон санітарної охорони ділянки Скіфська Немирівського родовища питних підземних вод (свердловин № № 1/12, 2, 3, 5/2069, 6/2040, 8/2039).

Протягом звітного періоду комісія здійснювала контроль за реалізацією Регіональної програми охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів на 2013-2018 роки.

Крім того, депутати-члени постійної комісії розглянули і внесли пропозицію про  затвердження на сесії обласної Ради Регіональної  екологічної бюджетної програми на 2019-2023 роки, першочерговими завданнями якої є:

1. Підвищення рівня суспільної екологічної свідомості:

- створення та оснащення регіональних екологічно просвітницьких центрів на базі навчальних закладів, неурядових екологічних організацій, в тому числі на базі шкіл;

- проведення екологічних конкурсів, проведення масових природоохоронних заходів, спрямованих на формування екологічного мислення школярів, що дозволить залучати учнівську молодь до проведення екологічних акцій;

- видання екологічної літератури, підтримка інших інформаційних проектів, спрямованих на екологічне інформування населення).

2. Поліпшення екологічної ситуації та підвищення рівня екологічної безпеки: - реконструкція, будівництво існуючих очисних споруд та каналізаційної мережі в населених пунктах;

- знешкодження, захоронення та зберігання непридатних, невизначених і заборонених хімічних засобів захисту рослин;

- проведення робіт із відновлення та підтримання сприятливого гідрологічного режиму та санітарного стану річок, будівництво, реконструкція гідротехнічних, берегозакріплювальних споруд, створення водоохоронних зон з комплексом  агротехнічних, лісомеліоративний гідротехнічних, санітарних та інших заходів, спрямованих на запобігання забрудненню, засміченню та виснаженню водних ресурсів, а також винесення об’єктів забруднення з прибережних смуг; будівництво полігонів твердих побутових відходів, сміттєпереробних комплексів, сміттєсортувальних станцій, впровадження в кожній територіальній громаді системи безпечного (роздільного) збирання, сортування, утилізації, захоронення твердих побутових відходів;

- будівництво об’єктів по знешкодженню медичних відходів;

- забезпечення остаточного знешкодження накопичених непридатних до використання безхазяйних пестицидів, шляхом запровадження екологічно безпечних технологій їх знешкодження, що зберігаються на складах та на території Джуринського отрутомогильника;

- реалізація заходів із зниження рівня впливу фізичних і біологічних факторів на атмосферне повітря.

3. Припинення втрат біологічного та ландшафтного різноманіття і формування екологічної мережі – збільшення площі об’єктів природно-заповідного фонду, в тому числі підготовка наукових обґрунтувань:

- проведення спеціальних заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об’єктів природно-заповідного фонду (розробка проектів землеустрою із встановлення меж (в натурі) на місцевості територій та об’єктів природно-заповідного фонду (існуючих та новостворених);

- здійснення заходів щодо відновлення корінних природних комплексів.

Джерелами фінансування природоохоронних заходів в рамках зазначеної  Програми є Державний бюджет, обласний бюджет (а саме – фонд охорони навколишнього природного середовища у складі обласного бюджету) та місцеві бюджети.

Головним розпорядником коштів Фонду є Департамент міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації. Пооб’єктне планування природоохоронних заходів за цією програмою в межах обласного бюджету здійснюється на кожний фінансовий рік, відповідно до сформованого переліку, з обов’язковим співфінансуванням природоохоронних заходів за рахунок коштів місцевих бюджетів в межах не менше 15%. Порядок планування та фінансування природоохоронних заходів з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, затверджений розпорядженням голови Вінницької обласної державної адміністрації від 22 жовтня 2018 року №803 „Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 5 травня 2014 року №194”.

На засідання постійної комісії обласної Ради запрошувалися керівники та представники галузевих департаментів, управлінь облдержадміністрації, зацікавлених сторін, що давало можливість всебічно та прозоро обговорювати  питання та приймати виважені рішення.

Крім того, депутати розглянули та прийняли висновки по низці звернень, а саме:

- від  мешканців мікрорайону „Поділля” щодо вирішення питання забрудненням повітря  через  розташовані поблизу очисні споруди;

- від жителів  Бубнівської, Жерденівської, Кузьминецької, Степаської, Харпацької, Ярмолинецької територіальних громад Гайсинського району з вимогою вирішення питання про розподіл природоохоронних коштів екологічного податку до місцевого бюджету від Ладижинської ТЕС;

- від жителів Кунянської територіальної громади Гайсинського району, Білоусівської, Богданівської, Михайлівської  територіальних громад Тульчинського району, Четвертинівської територіальної громади Тростянецького району з вимогою вирішення питання про розподіл природоохоронних коштів екологічного податку до місцевого бюджету від Ладижинської ТЕС;

-  колективне звернення про  вжиття заходів  щодо недопущення будівництва на території Тульчинського району та прилеглої території виробничих потужностей ТОВ „Вінницька птахофабрика” ПАТ „Миронівський хлібопродукт”;

- від Тростянецької районної державної адміністрації та Тростянецької районної ради щодо розгляду на сесії обласної Ради питання про повернення у користування польових угідь первинним мисливським колективам Тростянецької районної організації УТМР, які були надані у користування ДП „Ободівське лісомисливське господарство”, згідно рішення 20 сесії Вінницької обласної Ради 5 скликання від 15 жовтня 2008 року № 670;

- від  жителів окремих сіл Жмеринського району щодо проекту будівництва сміттєпереробного  заводу у с.Людавка Жмеринського району.

За ініціативи депутатів постійної комісії обговорилися такі проблемні питання: 

 - про комплексні заходи щодо покращення якості поверхневих вод та відновлення природного стану малих річок;

- про інформацію Комунального підприємства „Вінницяоблводоканал”  щодо термінів завершення реконструкції очисних споруд каналізації;

- про здійснення заходів щодо попередження забруднення джерел питного водопостачання, забезпечення їх відповідності санітарно-епідеміологічним вимогам, підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення;

- про санітарно-епідеміологічний стан водних об’єктів на територіях  місць масового відпочинку населення та дітей в оздоровчих закладах області.

Враховуючи загрозливу  екологічну ситуацію через забруднення річки Сіб в Гайсинському районі стічними водами, які час від часу викидають у річку розташовані неподалік промислові підприємства, члени комісії підтримали пропозицію секретаря комісії Людмили Головашич щодо співфінансування спільного проекту з будівництва нових каналізаційних споруд (1300 м).

За ініціативи депутатів обласної Ради Володимира Барцьося та Людмили Головашич постійна комісія розглянула питання  щодо ситуації, яка склалася в Красносільській громаді Бершадського району, де мешканці села скаржились  на  екологічно небезпечну діяльність приватного підприємства на території Красносільського цукрового заводу.  Депутати комісії звернулися з клопотанням створити робочу групу з вивчення окремих фактів діяльності ТОВ „Красносільський цукровий завод”.

Постійна комісія неодноразово акцентувала свою увагу на питаннях накопичення відходів, як у промисловому, так і в побутовому секторах. Впродовж тривалого часу утилізація побутових відходів продовжує залишатись однією з нагальних проблем екологічної безпеки Вінниччини.

На даний час в області немає жодного сміттєпереробного заводу, роздільний збір із вилученням ресурсно-цінних компонентів застосовується лише в декількох населених пунктах, а відповідно до законодавства з 2018 року забороняється захоронення несортованих відходів.

В області досі залишається невирішеною проблемою ліквідація найбільшого у Європі отрутомогильника токсичних і непридатних до використання пестицидів та отруйних речовин, який знаходиться у Шаргородському районі поблизу с. Джурин, де розміщений міжобласний пункт захоронення непридатних хімічних засобів захисту рослин, у який було складовано непридатні ХЗЗР з 9 областей. У 2012 році проведено частину робіт з перезатарення та вивезення на знищення непридатних пестицидів, в отрутомогильнику залишилось орієнтовно 2100 т непридатних пестицидів.

Депутати постійної комісії одноголосно підтримали звернення Вінницької обласної Ради 7 скликання до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо необхідності ліквідації Джуринського отрутомогильника у Вінницькій області.

Для забезпечення ефективної реалізації в області заходів з охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів, комісія в 2020 році  працюватиме над виконанням таких завдань як:

- здійснення систематичного контролю щодо стану виконання рішень з питань охорони довкілля, раціонального використання надр, прийнятих  обласною Радою;

- активізація співпраці з органами місцевого самоврядування та виконавчої влади в питаннях дотримання законодавства про охорону та раціональне використання надр і посилення контролю щодо організації збору, вивозу та утилізації твердих побутових відходів у сільських населених пунктах області; поширення стихійних сміттєзвалищ на землях лісового та водного фонду, тощо.

Депутати комісії протягом звітного періоду беруть участь у заходах щодо питань формування стратегії розвитку територіальних громад області, у роботі комісій, робочих груп, пленарних засіданнях сесій обласної Ради, виїзних нарадах з актуальних питань місцевого самоврядування області. 

Важливим напрямом діяльності членів комісії  залишається  робота з виборцями та участь у  проведенні депутатських днів, виїзних прийомах громадян, зустрічах з громадськістю.

Робота постійної комісії висвітлюється у місцевих засобах масової інформації. Після кожного засідання постійної комісії на офіційному веб-сайті обласної Ради розміщувалася стаття щодо результатів розгляду питань комісією.

Постійна комісія обласної Ради з питань охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки  та раціонального використання надр

Повернутись Створено: 26 вересня 2019 року, 12:30
Оновлено: 26 вересня 2019 року, 14:10
Переглядів: 222

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація