Інформація про роботу зі зверненнями громадян у
Вінницькій обласній Раді за 2012 рік
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою і громадянином та надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому.
Розгляд звернень громадян та їхнє вирішення є одним із першочергових завдань керівництва Вінницької обласної Ради, адже право на звернення - важливий конституційно-правовий засіб захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.
Відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в обласній Раді розроблено та оприлюднено на офіційному сайті Вінницької обласної Ради графік особистого прийому громадян керівництвом. Затверджено порядок розгляду письмових звернень, організації та проведення особистого прийому громадян.
Протягом 2012 року до обласної Ради надійшло 684 звернення, з них повторних - 57 звернень (8,3%).
За формою надходження звернень: надійшли поштою - 364 (53,2% ), через органи влади 11 (1,6%). Протягом 2012 року було зареєстровано 574 індивідуальних зверненнь, що становить 83,9% від загальної кількості, анонімних – 5 або 0,7 %. На жаль, деякі проблеми громадян не вирішуються сільськими, селищними, районними та міськими радами, до компетенції яких вони належать, тому громадяни змушені звертатися до керівництва обласної Ради. 105 (15,4%) колективних звернень, які підписали 2878 осіб, стосуються саме таких проблем.
За результатами розгляду звернень: 227 вирішено позитивно, на 396 дано роз’яснення, 40 звернень надіслані за належністю відповідно до пункту 3 статті 7 Закону України «Про звернення громадян». Не підлягають розгляду, відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» і були визнані анонімними - 17.
Особливу увагу керівництво обласної Ради приділяє особистому прийому громадян. Протягом 2012 року проведено більше 60 прийомів громадян з особистих питань, в тому числі виїзних. Під час яких до керівництва обласної Ради звернулось 200 осіб.
Аналіз статистичної звітності, щодо звернень громадян, у розрізі територіальних громад області свідчить, що зберігається тенденція надходження їх найбільшої частини з міста Вінниця - 288 звернень (42,1 %), Вінницького (71 – 10,4%), Бершадського (34 – 5%), Барського та Шаргородського (29 – 4,2%), Липовецького (20 – 2,9%) районів. Найменше пропозицій, заяв і скарг громадян надійшло з Крижопільського, Мурованокуриловецького (3 – 0,4%), Могилів-Подільського (2 – 0,3%) районів.
Аналіз заяв, пропозицій та скарг, свідчить, що громадяни області порушують різні питання, але домінуючими є проблеми соціального захисту населення - 222 (32,5%). Більшість громадян похилого віку скаржились на неналежний рівень пенсійного забезпечення, вимагали встановити соціальну справедливість у розмірах пенсій, наголошували на необхідності внесення змін до чинного пенсійного законодавства. Проблемними є питання щодо надання матеріальної допомоги, здебільшого на лікування, придбання ліків та продуктів харчування, на оплату навчання дітей, ремонт житла тощо.
Найбільш характерними у зверненнях незахищених верств населення були питання забезпечення путівками на санаторне лікування, забезпечення автотранспортом.
Для вирішення питання про надання матеріальної допомоги соціально незахищеним верствам населення протягом 2012 року з фонду депутатів обласної Ради використано коштів на загальну суму 1 млн. 250 тис. грн. Зокрема, керівництвом обласної Ради надано матеріальну допомогу громадянам на суму 114 тис. грн. Загалом з депутатського фонду депутатів обласної Ради протягом 2012 року надана грошова допомога 1868 громадянам.
В 2012 році надійшло 68 звернень щодо вирішення проблем в аграрному секторі. Звернення з цих питань посідають друге місце. Насамперед це питання порушення права власності на землю, приватизації земельних ділянок, безоплатної передачі, прийняття спадщини, виділення паю тощо. Причиною збільшення кількості таких звернень є недостатня роз’яснювальна робота щодо застосування чинного законодавства при проведенні аграрної реформи, вирішення питань отримання безкоштовних державних актів на право власності на земельні ділянки.
На третьому місці, серед порушених у зверненнях питань, проблеми комунального господарства – 54 (7,9%). Це, зокрема, виділення коштів на газифікацію осель, водопостачання, будівництва каналізації, утримання і ремонт державного та комунального житлового фонду.
Досить часто заявниками порушуються питання працевлаштування та заробітної плати – 53 (7,8%).
Серед інших питань в зверненнях порушуються проблеми реалізації житлової політики – 50 (7,3%), зокрема, щодо забезпечення житлом громадян, які мають на це право, будівництва соціального житла для малозабезпечених верств населення.
47 (6,9%) звернень стосувалася проблем охорони здоров’я та 12 (1,8%)- освіти. Це питання щодо проведення безкоштовного лікування в медичних закладах, встановлення групи інвалідності, придбання із знижками ліків та медичної техніки в аптеках, переведення на безоплатну форму навчання студентів вищих навчальних закладів області із малозабезпечених сімей.
Усі пропозиції, заяви і скарги громадян, які надійшли до обласної Ради, розглянуті згідно з чинним законодавством. За результатами розгляду звернень, громадянам надавались роз’яснення працівниками виконавчого апарату обласної Ради. Діяльність обласної Ради щодо розгляду звернень громадян постійно висвітлюється на офіційному веб-сайті обласної Ради.