13 грудня о 12.00 в приміщенні обласної Ради (сесійна зала, 2 поверх) відбудеться засідання постійної комісії з питань агропромислового комплексу і земельних відносин   

Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • Про чергову 41 сесію обласної Ради 7 скликання

    УКРАЇНА ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА РАДА РОЗПОРЯДЖЕННЯ 05.12.2019 № 240 Про чергову 41 сесію обласної Ради 7 скликання Відповідно до статей 46, 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»: 1. Провести пленарне засідання чергової 41 сесії обласної Ради 7 скликання 17 грудня 2019 року о 10.00 годині в приміще ....

  • Триває громадське обговорення проєкту рішення «Про обласний бюджет на 2020 рік»

    На виконання ст.17 Закону України «Про доступу до публічної інформації» та ст.15 Регламенту обласної Ради 7 скликання проводиться громадське обговорення проєкту рішення «Про обласний бюджет на 2020 рік» Пропозиції надавати до 16 грудня 2019 року до відділу аналізу обласних програм за телефоном (0432) 611384 або на ел.пошту ....

  • Розпочато громадське обговорення Програми економічного і соціального розвитку Вінницької області на 2020 рік

    На виконання ст.17 Закону України «Про доступу до публічної інформації» та ст.15 Регламенту обласної Ради 7 скликання проводиться громадське обговорення проєкту рішення «Про Програму економічного і соціального розвитку Вінницької області на 2020 рік». Пропозиції надавати до відділу аналізу обласних програм за телефоном (0 ....

Людмила Щербаківська: «Патріотизм – це піклування про здоров’я нації» Роздрукувати

Людмила Щербаківська: «Патріотизм – це піклування про здоров’я нації»

«Школі життя» очільниці вінницької «Батьківщини» Людмилі Щербаківській не позаздриш – стільки «брудних» технологій, скільки довелось пережити їй впродовж становлення політичної кар’єри, не витримував жоден вінницький чоловік-політик. Більшість «здавались» ще на старті. Від депутата Вінницької обласної Ради, отримавши рейтинг партійної довіри, вона піднялась до лідера однієї із найвпливовіших опозиційних політичних сил у регіоні. Після Революції Гідності Людмилу Михайлівну запросили на посаду заступника голови Вінницької облдержадміністрації. І хоча амбіції і досвід дозволяють їй «грати першу скрипку», поки що жінка обирає другорядні ролі, поступаючись чоловікам. Рівню її поінформованості можна позаздрити, адже у головній темі – фінансів, нині перший заступник голови Вінницької обласної Ради Людмила Щербаківська, у зоні відповідальності якої - соціальний напрямок, орієнтується, як розумна господиня у сімейному бюджеті:  витрачання бюджетних коштів – під жорстким контролем громадськості. На сайті  ukrinform.ua вийшло інтерв’ю з Людмилою Щербаківською, текст якого читайте нижче.

- Людмило Михайлівно, фінансова децентралізація призвела до зменшення загального фонду обласного бюджету, адже більшість коштів йде на місця. Чи не відчувається нестача фінансів на загальні потреби області і чи рівномірно розвиваються райони?

Ці процеси були прогнозовані. Дійсно, в результаті бюджетної децентралізації в найбільш виграшному становищі опинились бюджети базового рівня: сіл, селищ, міст. Обласний же бюджет навпаки суттєво втратив. Так, доходи загального фонду обласного бюджету у 2014 році складали 767,6 млн грн. У 2015 році область вийшла на показник у 521,4 млн грн. Тобто, минулоріч майже 250 млн грн, які раніше заходили до обласного бюджету, було спрямовано на бюджети базового рівня та районних бюджетів. І це - добре.  

Все відбувається цілком закономірно, адже під час децентралізації і бюджетний ресурс, і повноваження передаються на базовий рівень. На обласному рівні залишається фінансування закладів обласної комунальної власності, а також реалізація обласних програм соціально-економічного розвитку. Місцеві бюджети «звикли» жити в умовах обмеженого фінансування і коли почали надходити кошти, виникло питання їхнього раціонального освоєння. Більшість громад зорієнтувались, визначивши пріоритетні напрям і ми можемо пересвідчитись, як динамічно почав розвиватись регіон.

Але є й інша «сторона медалі». Практика показала, що соціально-економічний розвиток районів області нерівномірний та залежить від низки об’єктивних факторів: концентрації в районі промислових підприємств, фермерських господарств, залучення інвестиційних коштів. Відповідно, від динаміки економіки залежать і величина надходжень бюджетів району.

- Перейдемо до практичної площини…

- Якщо аналізувати виконання зведених бюджетів районів за 9 місяців 2016 року, найвищі показники перевиконання планових надходжень  показали Вінницький (128,6%), Погребищенський (148,7%), Шаргородський (137,2%) і Теплицький (133,4%) райони. Саме там спрацювали фактори, які я називала вище.

Водночас, маємо значний невикористаний ресурс в цілому по області. Обсяг понадпланових надходжень за цей же період у всіх місцевих бюджетах області склав 432 млн грн. Маємо ресурс, що знаходиться на рівні громад і районів та може бути використаний на програми соціально-економічного розвитку їхніх територій.

- Депутати обласної Ради 7 жовтня прийняли зміни до бюджету. Які визначено пріоритети?

- Найперше - охорона здоров’я. На фінансування галузі виділено додатково майже 18 млн грн. Зараз державі потрібна нова соціальна політика і на чільному місці має бути здоров’я нації. Патріотизм – це не затяте оперування модними гаслами, це щоденне піклування про побутові потреби людей – здоров’я, освіта, рівень життя. Працюючи на посадах заступників перших осіб області, я переконалась, що на рівні окремого регіону можна навести лад у цих напрямах і вирішити першочергові потреби людей локально, але щоб отримати загальнодержавний ефект, необхідно впровадити національну соціальну політику. Це буде найкращим свідченням патріотизму.

Тож мільйони, про які ми говоримо, розподілені так - збільшено видатки обласного бюджету Департаменту охорони здоров’я ОДА на загальну суму 17 млн 923 тис грн. Найбільшу суму - 7,1 млн грн передбачено обласному онкодиспансеру на придбання та обслуговування обладнання і хіміопрепарати; 1,6 млн грн – виділяємо дитячій обласній лікарні; 1,09 млн грн – центру медицини катастроф для придбання паливно-мастильних матеріалів та капітального ремонту покрівлі; для продовження робіт із реконструкції і реставрації центр судово-психіатричної експертизи отримає – 950 000 тис грн; 400 тис грн – на виконання заходів програми боротьби з туберкульозом. Решта коштів розподілено на першочергові потреби: погашення заборгованості за обслуговування медичного обладнання, виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію будівель, придбання продуктів харчування, проведення поточних ремонтів приміщень тощо.

- Чи достатньо коштів виділяється на фінансування обласних комунальних закладів?

- Ресурс обласного бюджету є обмеженим і нам хотілося б, щоб заклади обласного рівня фінансувались краще. Тим більш, що мережа закладів обласного рівня є досить розгалуженою – понад 170 бюджетних закладів та установ. Додає складнощів у роботі й те, що дві найбільші галузі обласного бюджету – медична і освітня - утримуються за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету. А це зменшує вплив обласної влади на прийняття рішень щодо фінансування поточних видатків в цих закладах.

Намагаємось посилити фінансування наших закладів за рахунок понадпланових надходжень. Так, сумарно, за рахунок перевиконання обласного бюджету за шість і дев’ять місяців, додатково на розвиток матеріально-технічної бази обласних закладів було спрямовано близько 40 млн грн. Зауважу, що витрачання кожної бюджетної копійки під контролем громадських організацій, які допомагають нам орієнтуватись у тому, що відбувається як в обласному центрі, так і за його межами. Співпрацюючи із активною частиною громади, маємо більш ефективні результати.

- На початку року були суттєві проблеми із фінансуванням ПТУ на рівні місцевих бюджетів. На практиці виявилось, що це практично неможливо, тож з 1 січня 2017 року буде введена двоканальна система фінансування – із центрального та місцевих бюджетів. Як у цьому питанні спрацювала Вінниччина?

Передача професійно-технічних закладів освіти на фінансування із місцевих бюджетів на початку 2016 року була для всіх неочікуваною. І наш регіон - не виключення. В обласному бюджеті на ці потреби довелось додатково вивільнити 140 млн грн. Це ті гроші, які попередньо були зарезервовані на фінансування програм соціально-економічного розвитку і могли б бути спрямовані на покращення матеріально-технічної бази в обласних лікарнях, будинках-інтернатах, інших установах обласного рівня. Якщо у 2017 році буде реалізована модель, коли здобуття загальної середньої освіти у ПТУ фінансуватиметься за рахунок субвенції з державного бюджету, а професійна підготовка – за рахунок місцевих, це дасть можливість зменшити навантаження на місцеві бюджети.

Враховуючи зміни до бюджету, які обласні програми будуть профінансовані, які частково профінансовані, а від фінансування яких взагалі відмовились?

- Станом на 1 жовтня в області діє 53 обласних програми, із яких фінансуються 34. За вісім місяців поточного року вони профінансовані на 145 млн грн. Кошти розподілені так: найбільший обсяг фінансування спрямовано на підтримку програм у сфері охорони здоров’я - 58,4 млн грн, 8 млн грн - на програми освіти, 16 млн грн виділено на фінансування програми охорони навколишнього природного середовища, 4,1 млн грн - на програму підтримки учасників антитерористичної операції та членів їхніх сімей, 6,8 млн грн - на програму підтримки індивідуального житлового будівництва “Власний дім”.

Донедавна ситуація у депкорпусі нагадувала боротьбу за простирадло – кожен намагався витягнути якомога бюджетних коштів на свій округ. Які наразі запобіжники спрацьовують, щоб цього не було?

- Головним запобіжником є бюджетна децентралізація. Уже другий рік поспіль обласна влада проводить політику, щоб кошти обласного бюджету спрямовувати на фінансування обласних комунальних закладів, розвиток їхньої матеріально-технічної бази. Оскільки в результаті бюджетної децентралізації левова частка ресурсу потрапила на рівень громад і районів, було б несправедливим якби обласний бюджет, який фінансує понад 170 закладів, дотував ще й бюджетні заклади районів, міст, сіл і селищ. Єдиним виключенням є фінансування громад через механізм Обласного конкурсу проектів. Так ми отримуємо подвійний ефект. По-перше, навчаємо громади писати проекти, що допоможе їм в подальшому претендувати на міжнародні гранти. А по-друге, акумулюємо значні ресурси на виконання програм у територіальних громадах. Адже, окрім коштів обласного бюджету, проект, що реалізується в рамках конкурсу, залучає ще ресурс місцевого бюджету, позабюджетні кошти. Нагадаю, цього року нами було виділено рекордну суму на фінансування програм обласного конкурсу – понад 13 млн грн, що по факту є внеском обласного бюджету у розвиток соціальної інфраструктури у кожному районі та місті обласного значення Вінницької області.

Повернутись Створено: 28 жовтня 2016 року, 16:45 Переглядів: 1426

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація