Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

На парламентських слуханнях про транскордонне співробітництво Анатолій Олійник підняв питання будівництва міжнародного мосту Ямпіль-Косеуць Роздрукувати

     8 червня у Києві голова Вінницької обласної Ради Анатолій Олійник взяв участь у  парламентських слухання на тему “Транскордонне  співробітництво як чинник євроінтеграційних процесів України». Анатолій Дмитрович  повідомив присутніх, про необхідність будівництва міжнародного мосту Ямпіль-Косеуць, через річку Дністер що стане передумовою для активного розвитку транскордонного та міжрегіонального співробітництва.

     - Перевезення громадян та транспорту через річку Дністер в цій місцевості здійснюються через пункти пропуску «Ямпіль-Косеуць» і «Сорока-Цекинівка» за допомогою поромів, які працюють тільки у світлий час доби і теплу пору року та експлуатуються понад 20 років, - сказав Анатолій Олійник. - Крім того, при льодоставі та значному піднятті рівня води в Дністрі, перетин кордону за допомогою поромів заборонено. Ситуація негативно впливає на соціально-економічний розвиток цілого регіону та блокує встановлення постійних економічних зв’язків між мешканцями даних територій, а також України і Республіки Молдова в цілому.

       Будівництво мосту Ямпіль-Косеуць може стати воротами у Європу. Товарооборот Вінницької області із сусідніми Польщею складає 90,7 млн. доларів, з Румунією – 33,7 млн. доларів, зі Словаччиною – 2,5 млн. доларів, з  Угорщиною – 6,03 млн. доларів, з Молдовою – 23,69 млн. доларів.  Але товарооборот з Індією вийшов на перше місце. Якщо по Україні він складає 102,7 млн. гривень, то практично весь товарооборот, а саме – 101,8 млн. гривень це експорт із Вінницької області.

        - Враховуючи перспективи розвитку індійського ринку,  ми розглядаємо найкоротший варіант виходу на Індію через цей міст, - продовжує Анатолій Дмитрович. - Навколо мосту може бути створений серйозна логістична територія в центрі Європи.

         Питання будівництва мосту піднімалось ще у 1903 році, коли  була перша спроба побудувати цей перехід.

         - У 1975 році Дніпропетровський інститут розробив проектно-кошторисну документацію, - продовжує очільник депутатського корпусу Вінниччини. -  У 2011 році  Харківський науково-дослідний інститут розробив проектну пропозицію, згідно якої вартість мосту разом  з під’їзними  шляхами складає 190 млн. гривень, що за сьогоднішнім курсом складає трохи більше 6 млн євро.

         Міждержавний зв'язок між Україною і  Молдовою через річку Дністер в межах Вінницької області забезпечується мостом, який знаходиться в зоні пункту пропуску «Могилів-Подільський – Отач».

         - Технічний стан мосту - незадовільний, несуча здатність залізобетонних балок та опор моста погіршується, - каже Анатолій Дмитрович. - З метою розвантаження зазначеного мосту, було б доцільним направити потік легкового транспорту та пішоходів до села Бронниця, де знаходиться міст. Він використовується як пішохідний, хоча його ширина – 11 м, довжина – 180 м, тротуари - 2,5 м. Але рух автотранспорту через Бронницький міст неможливий, через відсутності під'їзних колій до нього.

         Актуальність будівництва мосту "Ямпіль-Косеуц" для вантажоперевезень також необхідна, в першу чергу, для з’єднання транспортної інфрастурктури Європи та Азії з Україною по колишньому, так званному, "шовковому шляху". Є нагальна  пропозиція поновити  роботу в складі міжурядової комісії Молдова та України, осмислити стратегічність об’єкту і зробити перші кроки по продовженню робіт щодо підготовки будівництва мосту "Ямпіль-Косеуц". Адже відсутність мосту у цьому місці  є штучною перепоною до прокладання найкоротшого шляху через Європу у Азію. Вирішення всіх цих питань потребує втручання на рівні держави. Тому вносимо наступні пропозиції

  • привести у відповідність законодавство України про транскордонне співробітництво в рамках Угоди про асоціацію України і Європейського Союзу;
  • розробити нову програму розвитку українських єврорегіонів на період 2016-2020 рр.; 
  • передбачити у новій програмі співфінансування з державного бюджету проектів єврорегіонів;
  • долучити єврорегіони до реалізації міжнародної політики української держави;
  • створити в Україні єдиний орган координації діяльності усіх єврорегіонів.

    Крім цього, на співфінансування проектів транскордонного співробітництва, які фінансуються в рамках Програм Європейського Інструменту Сусідства та програм у рамках «Східного партнерства», мала би бути виділена щорічна обов’язкова субвенція з держбюджету. 

     Наприкінці свого виступу Анатолій Дмитрович запропонував додати до пункту 2.15 рекомендацій парламентських слухань, пропозицію   зобов’язати Кабінет Міністрів України поновити український склад міжнародної комісії «Україна-Молдова» щодо будівництва мосту Ямпіль-Косеуць та здійснити всі необхідні  заходи щодо будівництва даного мостового переходу.

Повернутись Створено: 8 червня 2016 року, 15:57 Переглядів: 1098

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація