Голова обласної Ради Анатолій Олійник взяв участь в засіданні Ради регіонального розвитку. Нагадаємо, зібрання відбулося 11 жовтня в місті Києві.
На засіданні розглянули питання щодо нововведення до проекту Державного бюджету на 2017 рік; формування місцевих бюджетів; системи компенсацій населенню вартості комунальних послуг; змін у сфері соціальної політики, підтримки регіонального розвитку; будівництва доступного житла; децентралізації системи управління дорогами та створення Державного дорожнього фонду; фінансування інфраструктури з надання адміністративних послуг; протидії корупції та зловживанням у земельній сфері.
Очільник Вінницької обласної Ради Анатолій Олійник виступив з питанням децентралізації системи управління дорогами та створення Державного дорожнього фонду.
- Вінниччина має свій досвід щодо кооперації всіх ресурсів щодо вирішення даного питання, - зауважив Анатолій Дмитрович. - Ми знаємо про досвід інших областей, таких, як, наприклад, Волинська. Заслухавши доповідь Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна стосовно концепції створення Державного дорожнього фонду в Україні, ми розуміємо, що прийняття пакету законопроектів про дорожній фонд, буде слугувати новим серйозним кроком до фінансової децентралізації. Податки і збори, в тому числі і додаткові, будуть направленні на покращення доріг, що дасть нам можливість забезпечити прозорість використання коштів на дороги, а також допоможе зламати монополізм Укравтодору. Допоможе взяти відповідальність органів влади на місцях за стан доріг при наявному фінансовому ресурсі.
У Вінницькій області 9521,5 км автомобільних доріг загального користування. Це друга в Україні мережа доріг після Харківської, а дороги місцевого значення займають перше місце в Україні, протяжністю 6969,3км. 80 % цих доріг зруйновані та потребують негайного ремонту. Основною причиною такого стану було багаторічне, хронічне та системне недофінансування.
- Від якості доріг напряму залежить економіка держави, якість надання нею послуг, - звернув увагу Анатолій Олійник. - Адже по них ідуть вантажні потоки між містами і селами, регіонами і державами. Тільки за наявності якісних доріг автотранспорт може ефективно виконувати свої функції та задовольняти потребу населення в переміщенні.
У 2016 році помітно пожвавився ремонт українських доріг, в тому числі і на Вінниччині. На 2016 рік «Укравтодором» доведений план фінансування дорожнього господарства Вінниччини з капітального, поточного, середнього ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування в сумі 440 млн. 126 тис.грн, в тому числі, державний бюджет – 439 млн. 126 тис.грн, місцевий бюджет – 1 млн.грн.
Балансоутримувачами комунальних доріг є органи місцевого самоврядування, протяжність їх в області складає 16,8 тис.км. На будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності населених пунктів області заплановано залучити близько 243,9 млн.грн. (в т. ч. кошти місцевих бюджетів 237,4 млн. грн. та позабюджетні кошти – 6,5 млн. грн.), за рахунок яких планується відремонтувати дороги площею 617,4 тис. м2.
Станом на 7 жовтня 2016 року, за інформацією місцевих органів влади, на автомобільних дорогах комунальної власності області виконано роботи на загальну суму 193,2 млн.грн (80%), площею 588,2 тис. м2 (92%).
Анатолій Олійник також зазначив, що в державі повинна бути сформована стратегія побудови українських доріг, сучасних транспортних коридорів, зокрема, до країн Європи та Азії. Як результат цього - актуальним залишається питання будівництва мосту через річку Дністер в районі міста Ямпіль Вінницької області та міста Косеуць Республіки Молдова.
- Відсутність мосту та сучасного дорожнього сполучення негативно впливає на соціально-економічний розвиток та блокує встановлення постійних економічних зв’язків між мешканцями територій, а також України і Республіки Молдова в цілому, - прокоментував Анатолій Дмитрович. - Переконаний, що будівництво мосту Ямпіль-Косеуць може стати тими воротами у Європу, які забезпечать швидке та вільне переміщення людей, товарів і капіталів через кордон, стане ще одним вагомим механізмом зближення України з Європейським Союзом та посприяє регіональному розвитку.