23 вересня об 11.00 у приміщенні обласної Ради (сесійна зала, 2 поверх) відбудеться засідання президії обласної Ради.   26 вересня о 10.00 у приміщенні обласної Ради (сесійна зала, 2 поверх) відбудеться засідання чергової  39 сесії обласної Ради.                                   

Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • Вінницька обласна Рада оприлюднила інформацію щодо комунальних підприємств області

    Україна знаходиться на другому місці серед країн, що досягли найбільшого успіху у відкритті даних за останні чотири роки. Українські відкриті дані увійшли в європейський інформаційний простір і опубліковані на Європейському порталі відкритих даних europeandataportal.eu. ​Наразі Вінницька обласна Рада повністю виконала усі пункти постанови Кабіне ....

  • 15 мільйонів гривень виділено на закупівлю карет швидкої допомоги

    На пленарному засіданні 38 чергової сесії депутати підтримали проєкт рішення щодо внесення змін до обласного бюджету на 2019 рік. Згідно з ним збільшується дохідна та видаткова частина обласного бюджету на 20 млн 149 тис. грн. Зокрема, збільшено видатки бюджету розвитку спеціального фонду обласного бюджету Департаменту охорони здоров’я облдер ....

  • Перелік переможців 16 Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад

    Цьогоріч на конкурс проектів розвитку територіальних громад подано 749 проектів. У 2018-му – 735 разом з екологічними. Враховуючи, що екологічних було 347, таким чином 2019 року кількість поданих громадами проектів збільшилась удвічі. Лише 13 проектів не набрали прохідних 60 балів (у 2017-му таких проектів було 100). Цього року потреба у ....

«Румунський досвід корисний для реформ у місцевому самоврядуванні» Роздрукувати

У румунському місті Ясси відбувся семінар секретарів адміністративно-територіальних одиниць Молдови та Румунії, участь в якому взяло близько сотні осіб. Побувала там і делегація з Вінниччини, а заступник керівника виконавчого апарату Вінницької обласної ради – керуючий справми Степан Нешик мав нагоду не лише вивчити європейський досвід адмінреформування, а й виступити на цьому поважному заході. В інтерв’ю газеті „Вінниччина” Степан Нешик поділився своїми враженнями від почутого й побаченого.

- З ініціативи Ясського повіту, повітової ради відбувся семінар секретарів місцевого самоврядування із двох держав – Румунії та Молдови, - сказав Степан Степанович. – З української сторони була лише наша, вінницька делегація, і це унікально. Разом зі мною участь у заходах узяв виконавчий директор Єврорегіону «Дністер» Володимир Мережко. Так само унікально й те, що семінар секретарів відбувся вперше на європейському рівні, адже ніколи раніше не збирали саме таких посадових осіб місцевого самоврядування. Цікаво було послухати одне одного, побачити проблеми, а найголовніше – відпрацювати й удосконалити механізм державного управління в частині керівництва окремими територіальними громадами.

- Цікаво знати, а чим взагалі там займаються секретарі, що це за посада?

- І мене це теж зацікавило. У своєму виступі я одразу ж зазначив, що наші законодавства не ідентичні в цих питаннях. У них секретар повітової ради  при наявності виконавчих комітетів, це посадова особа з господарськими повноваженнями і виконує певні функції виконавчої структури як член виконкому. У нас же є секретарі сільських, селищних та міських рад, і вони теж наділені певними функціями. А от на рівні районних та обласних рад таких посад взагалі нема. Керуючий справами має інші повноваження, ніж секретар, тож ця розмова і справді була для нас потрібна, тим паче, напередодні очікуваних реформ.

У  семінарі брали участь науковці, експерти, і я назвав би цей захід науково-практичною конференцією. Крім цього, нам показали ряд об’єктів, котрими опікується безпосередньо повітова рада.

- Що взяли конкретно для себе?

- Вдалося  глибше вивчити діюче законодавство Румунії щодо місцевого самоврядування, і цей досвід дуже важливий, адже Україна – в процесі реформ. Йдеться і про Конституцію, і про Закон про місцеве самоврядування. Ця зустріч дала можливість подивитися дещо по-новому на ті наші пропозиції, які були відпрацьовані від Вінницької області щодо діючого законодавства в частині місцевого самоврядування.

- І що нам потрібно?

- Насамперед міняти чинне законодавство, причому докорінно, спираючись на євростандарти. Для цього треба мати і волю, і бажання, і фінанси.

- От саме про фінансування й хочу запитати. На вашу думку, адмінреформа в Україні має проходити за кошти ЄС чи є якісь інші джерела?

- Зауважте, що й це зібрання на території Румунії було проведено за кошти ЄС. Вони написали відповідний проект і отримали кошти. До речі, маючи підтримку обласної ради, ми домовилися з румунською стороною, що другий етап цього семінару-конференції відбудеться на території нашої області. Нині вже працюємо над цим спільним проектом. Кошти від ЄС очікуються за посередництвом Румунії, оскільки ми – не член Євросоюзу. Якщо все буде добре, то цей варіант нам дуже корисний і вигідний, оскільки можна запросити всіх відповідних осіб із області, а також почути гостей із Румунії та Молдови.

- А взагалі, як вам Румунія?

- Враження гарне. Відчуваються солідні іноземні інвестиції. Проблему поліпшення доріг якщо не вирішили, то впритул підійшли до її завершення. Відбувається оновлення історичних та культурних закладів. Варто зазначити, що Ясси подібні до Вінниці, там проживає близько 300 тисяч мешканців. Це фактично друга столиця Румунії, центр історії та культури. До речі, під час навчального року туди прибуває 60 тисяч студентів, тоді місто молодшає.

- Чи можна щось із побаченого використати в роботі?

- Є гарний приклад. Ми були в соціальному закладі для дітей, позбавлених батьківського піклування. Я цікавився: якщо закінчується термін перебування на цій території (людина досягає повноліття), що далі робить держава? Виявляється, згідно з чинним законодавством, у цій інституції можна перебувати до 26 років. Таким дітям дають відповідну кваліфікацію. Допомагають із працевлаштуванням, вирішенням соціальних питань.

- Чи є в румунів проблеми, і які саме?

- Звісно. Це безробіття, зайнятість населення. Рівень зарплати, який нижчий від європейського, забезпечення житлом, особливо молодих людей.

- У світлі подій у сесійній залі обласної ради, де вимагали скорочення апарату, хотілося б знати, Степане Степановичу, а скільки ж осіб працює у повітовій раді? Чи настільки вже необхідне скорочення у нас, як того вимагають депутати?

- Звичайно, я цікавився штатним розписом. Там у повітовій раді працює 125 чоловік, у нас же в обласній – 39. Ми входимо у п’ятірку областей із найменшою чисельністю працівників обласної ради. Якщо вести мову про регіони за чисельністю мешканців, територією та кількістю місцевих рад, то ми – на останньому місці, у нас – найменший апарат обласної ради. А от за кількістю депутатів (132) та постійних комісій  (19) Вінниччина – в передовиках, хоча в інших областях на таку кількість депутатів – 50-60 працівників ради.

До того ж, маємо зважати на час постанови Кабміну про впорядкування штатів. Вона була прийнята ще в 1997 році і підписана тодішнім Прем’єр-міністром Валерієм Пустовойтенком. Тим паче, ця постанова має рекомендаційний характер. Згідно з діючим законодавством, штати та чисельність місцевих рад – прерогатива виключно місцевої ради, яка визначає чисельність і забезпечує життєдіяльність громади. Тому спроба корекції штатів – не зовсім правильно поставлене питання. Маємо пам’ятати, що життя і часи змінюються, тоді в нас було 67-68 депутатів, тепер вдвічі більше. Ми впритул підійшли до реформи місцевого самоврядування, передачі повноважень із центру на місця, збільшення функцій і повноважень рад. Тож хочемо цього чи ні, але маємо забезпечити виконання цих функцій.

Розмовляла Анастасія ТРОШКОВА

Газета „Вінниччина”. - №56. - 23 липня 2014 року. – с.3.

Повернутись Створено: 25 липня 2014 року, 18:27 Переглядів: 1654

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація