23 вересня об 11.00 у приміщенні обласної Ради (сесійна зала, 2 поверх) відбудеться засідання президії обласної Ради.   26 вересня о 10.00 у приміщенні обласної Ради (сесійна зала, 2 поверх) відбудеться засідання чергової  39 сесії обласної Ради.                                   

Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • Вінницька обласна Рада оприлюднила інформацію щодо комунальних підприємств області

    Україна знаходиться на другому місці серед країн, що досягли найбільшого успіху у відкритті даних за останні чотири роки. Українські відкриті дані увійшли в європейський інформаційний простір і опубліковані на Європейському порталі відкритих даних europeandataportal.eu. ​Наразі Вінницька обласна Рада повністю виконала усі пункти постанови Кабіне ....

  • 15 мільйонів гривень виділено на закупівлю карет швидкої допомоги

    На пленарному засіданні 38 чергової сесії депутати підтримали проєкт рішення щодо внесення змін до обласного бюджету на 2019 рік. Згідно з ним збільшується дохідна та видаткова частина обласного бюджету на 20 млн 149 тис. грн. Зокрема, збільшено видатки бюджету розвитку спеціального фонду обласного бюджету Департаменту охорони здоров’я облдер ....

  • Перелік переможців 16 Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад

    Цьогоріч на конкурс проектів розвитку територіальних громад подано 749 проектів. У 2018-му – 735 разом з екологічними. Враховуючи, що екологічних було 347, таким чином 2019 року кількість поданих громадами проектів збільшилась удвічі. Лише 13 проектів не набрали прохідних 60 балів (у 2017-му таких проектів було 100). Цього року потреба у ....

Висновки робочої групи щодо порушень, виявлених в діяльності обласного шкірно-венерологічного диспансеру за період керівництва закладом Сергія Бєльца Роздрукувати

Нами повідомлялося раніше про те, що згідно розпорядження голови обласної Ради Сергія Свитка у 2014 році було проведено комплексну перевірку діяльності Вінницького обласного шкірно-венерологічного диспансеру, який очолював екс-головний лікар Сергій Бєльц. В результаті перевірки було встановлено численні порушення у роботі закладу і  трудового законодавства.

У зв’язку із тим, що вкотре окремими депутатами обласної Ради піднімається кадрове питання у зазначеному закладі, ми публікуємо висновки робочої групи щодо порушень, виявлених в діяльності обласного шкірно-венерологічного диспансеру, коли його очолював Сергій Бєльц.

Варто зазначити, що згідно рішення постійних комісій обласної Ради та розпорядження голови обласної Ради Сергія Свитка від 6 червня 2014 року головним лікарем цього закладу було призначено Максима Трет'якова. А  26 березня 2015 року Вищий адміністративний суд України ухвалив рішення, яке фактично підтверджує законність звільнення екс-керівника обласного шкірно-венерологічного диспансеру Сергія Бєльца. Так, судом було частково задоволено касаційні скарги Максима Трет'якова та Вінницької обласної Ради. Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 липня 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 04 грудня 2014 року у справі за позовом депутата Вінницької обласної ради Юрія Яремчука скасовано, а провадження у справі закрито.  Законність призначення Максима Трет’якова на посаду головного лікаря обласного клінічного шкірно-венерологічного диспансеру підтвердив Департамент охорони здоров'я та курортів Вінницької облдержадміністрації. 

Так, директор Департаменту охорони здоров'я та курортів Вінницької облдержадміністрації Тетяна Бабій в листі ще 18 вересня 2014 року попередила Сергія Бєльца про дострокове розірвання “угоди про співпрацю” на підставі проведеного аналізу його роботи як обласного спеціаліста, відповідального за проведення методичної роботи за фахом дерматовенерологія за невиконання пунктів угоди про співпрацю.

Зазначаємо, що для перевірки фактів, описаних у зверненні працівників обласного клінічного шкірно-венерологічного диспансеру щодо розв'язання проблем, які склалися в медичному закладі між адміністрацією в особі головного лікаря Бєльца С.Є., завідувача і диспансерного відділення Терещука А.В. та трудовим колективом, розпорядженням голови обласної Ради від 27 березня 2014 року була створена робоча група у складі 13 осіб.

Робоча група встановила наступні факти:

На виконання наказу Департаменту охорони здоров'я та курортів облдержадміністрації від 29 січня 2013 року №70 „Про використання коштів доходів і видатків закладів обласного підпорядкування, економного та раціонального використання бюджетних коштів у 2013 році", керівництвом диспансеру було проаналізовано штатний розпис закладу, показники діяльності по амбулаторному обслуговуванню лікарями-дерматовенерологами населення м. Вінниці за 2012 рік та показники захворюваності на венеричні хвороби населення області та України за 1986-2012 роки.

Керуючись пунктом 2 статті 86 Бюджетного кодексу України щодо розмежування видів видатків між місцевими бюджетами, Департамент охорони здоров'я та курортів облдержадміністрації звернувся до Департаменту охорони здоров'я Вінницької міської ради з пропозицією щодо переведення посад лікарів-дерматовенерологів з Вінницького обласного шкірно-венерологічного диспансеру до амбулаторно-діагностичних відділень міських клінічних лікарень, що виявилося неможливим через недовантаження лікарів-дерматовенерологів у 2 рази від нормативу, затвердженого Наказом МОЗ України З 1000.

Враховуючи письмовий дозвіл Департаменту охорони здоров'я та курортів облдержадміністрації (лист від 27 червня 2013 року №11-2344) на скорочення 10,5 штатних одиниць, 5 липня 2013 року адміністрацією закладу згідно чинного законодавства (стаття 49-4 КЗпП України) повідомлено профспілковий комітет у письмовому вигляді про необхідність внесення істотних змін в організацію праці диспансеру та його структуру. Разом з тим, наказ про переведення працівників на умови роботи з неповним навантаженням не видавався, а також не виявлено особистих заяв працівників про їх згоду на переведення на такі умови праці.

У результаті проведення скорочення штату, яке відбулося з 8 жовтня 2013 року, 16 працівників було переведено з повної ставки на умови неповного робочого часу (0,75ставки), 6 працівників переведено з повної ставки на 0,5 ставки, по 1 працівнику з повної ставки на 0,5 та 0,25 відповідно. Таким чином, станом на 11 квітня 2014 року з 39 лікарів на умовах роботи з неповним навантаженням працювали 26 лікарів (14 - на 0,75 ставки, 7 - на 0,5 ставки, 5 - на 0,25 ставки), з 44 середніх медичних працівників - 7 на умовах неповної зайнятості (3 - на 0,75 ставки та 3 - на 0,5 ставки, 1 - на 0,25 ставки), з 29 молодших медичних працівників 6 на умовах неповної зайнятості (5 - на 0,75 ставки та 1 - на 0,25 ставки).

В той же час, за зовнішнім сумісництвом - 1 лікар на 0,25 ставки, 1 середній медичний працівник на 0,5 ставки та 2 працівників інших структур - на 0,5 ставки. За внутрішнім сумісництвом в диспансері працюють 7 лікарів, 13 середніх медичних працівників, 4 молодших медичних працівники та 3 працівників інших структур. Така кадрова розстановка суттєво обмежує права та соціальні гарантії працівників.

Незважаючи на те, що внаслідок проведення змін умов праці - перевід 16 працівників на умови неповної зайнятості, з 8 жовтня 2013 року по 17 квітня 2014 року, тобто за півроку, на посади були призначені 4 лікарі-дерматовенерологи (на 0,5 ставки - 3 особи, на 0,25 ставки - 1 особа), 2 - на посади медичних сестер та 1 особа - на посаду молодшої медичної сестри, що є порушенням статті 42-1 КЗпП України.

Щодо надання надбавок за складність і напруженість роботи, то протягом 10 місяців 2013 року та 3-х місяців 2014 року така надбавка встановлювалась 40 працівникам у розмірі від 10 до 40 відсотків. Проте, порядок встановлення надбавок та критерії їх призначення не регламентуються жодним внутрішнім документом. Крім того, проводилась ротація лікарів зі стаціонарних відділень у поліклініку та навпаки без відповідних внутрішніх наказів.

У медичному закладі щомісяця складається графік чергувань лікарів диспансерного відділення у нічний час у стаціонарних відділеннях. Проте, про таке чергування не видавалися накази, а відповідно, не передбачалась оплата або надання вільного від роботи часу в інший період. Так названі „відгули" надавались за усною домовленістю між завідувачем диспансерного відділення та лікарем-дерматовенерологом, що є порушенням чинного законодавства.

Виявлено, що хворі лікувалися у диспансері з діагнозом: „здорова”, термін лікування від 4 до 24 ліжко-днів. Таким чином, “пацієнтам”, що були лабораторно обстежені, призначалося лікувальне харчування та безпідставно видавалися листки тимчасової непрацездатності. Ці факти є порушенням інструкцій з видачі листків непрацездатності, а також показів для госпіталізації у стаціонар. Зазначене є нецільовим використанням бюджетних коштів.

Варто зазначити, що у своїй діяльності Вінницький обласний шкірно-венерологічний диспансер керується такими установчими документами: Статутом, який був прийнятий на загальних зборах колективу 4 січня 2000 року, затверджений рішенням 12 сесії обласної Ради 3 скликання від З лютого 2000 року №178 та зареєстрований державним реєстратором відповідно до чинного законодавства; колективним договором, прийнятим конференцією трудового колективу; Положенням про Вінницький обласний клінічного шкірно-венерологічний диспансер, затвердженим лише наказом головного лікаря від 29 вересня 2009 року № 37/1 в якості додатку №1, але до якого документу додаток - невідомо. Це Положення, яке частково дублює Статут, є нелегітимним, так як не затверджене власником – Вінницькою обласною Радою.

Наказом головного лікаря створена Комісія по трудових спорах. Зважаючи на те, що, відповідно до статті 223 КЗпП України, така Комісія повинна обиратися на загальних зборах трудового колективу, її утворення наказом головного лікаря є порушенням трудових прав працівників закладу.

Пунктом „3" зазначеного наказу визначено: У зв'язку з відсутністю у штатному розписі посади начальника медичної служби -  ТЕРЕЩУКА  Андрія  Васильовича,   завідувача  диспансерного : відділення,  вважати  позаштатним заступником  по лікувальній  роботі, дозволити право підпису всієї медичної документації. Покласти контроль за діяльністю   диспансерного   відділення,   стаціонарного   відділення   №1, стаціонарного відділення №2, денного стаціонару, приймального відділення, патронажної    служби. Фізіотерапевтичного    кабінету,    організаційно-методичного кабінету, клініко-діагностичної лабораторії".

Цей пункт вказує на те, що головний лікар фактично проігнорував вимоги затвердженого обґрунтованого штатного розпису диспансеру, без відома власника та галузевого Департаменту безпідставно переклав свої основні обов'язки на іншу особу та самоусунувся від своїх посадових обов'язків без поважних причин в порушення статті З0 КЗпП України.

Про нездорову ситуацію в колективі закладу, ще у 2013-2014 рр. під час керівництва закладом Сергія Бєльца, коли під час роботи робочої групи до керівництва обласної Ради неодноразово надходила інформація про вчинення утисків до авторів колективного звернення щодо конфлікту у закладі. Окремі молоді лікарі, призначені на посади після закінчення інтернатури у 2014 році, подали скарги головному лікарю Сергію Бєльцу на дії завідувача відділення за явно надуманими порушеннями.

У квітні 2014 року була звільнена з посади співробітниця, яка на той час хворіла. На прохання члена робочої групи надати пояснення та відповідний наказ щодо цього звільнення, Сергій Бєльц відмовився. Звільнення ж співробітниці під час хвороби є прямим порушенням чинного законодавства, зокрема КЗ про працю.

Члени робочої групи дійшли таких висновків:

Головний лікар Бєльц Сергій Євгенович допустив порушення чинного законодавства:

-  в частині проведення скорочення штатних посад у закладі та переведенні працівників   на  умови  роботи  з   неповним навантаженням, а також призначення на посади інших працівників протягом року після проведення скорочення;

-     перевищив   свої   повноваження   введенням   посади   позаштатного заступника головного лікаря з лікувальної роботи, покладаючи ці функції на завідувача диспансерного відділення;

- призначення на посади молодих спеціалістів на умовах неповного навантаження обмежує їх права та соціальні гарантії;

- у посадових інструкціях лікарів не визначені всі їх функціональні обов'язки, що періодично призводить до конфліктних ситуацій у колективі;

з порушенням частини 5 статті 57 Господарського кодексу України, додатково до Статуту, головним лікарем затверджено Положення про Вінницький обласний клінічний шкірно-венерологічний диспансер;

комісія по трудовим спорам, всупереч статті 223 КЗпП України, утворена наказом головного лікаря, а не обрана на загальних зборах трудового колективу;

у закладі відсутнє Положення щодо встановлення надбавок за високі досягнення у праці та за складність, напруженість у роботі, що ставить під сумнів об'єктивність призначення таких надбавок.

Невиконання зобов'язань, визначених у Колективному договорі, як з боку адміністрації, так і з боку профспілкового комітету, призвело до конфліктної ситуації в трудовому колективі.

Робоча група внесла такі пропозиції:

1. Головному лікарю ВОКШВД:

-  внести зміни до Статуту Вінницького обласного клінічного шкірно-венерологічного диспансеру, виклавши його у новій редакції, та подати його для затвердження в обласну Раду до 20 травня 2014 року;

- удосконалити   посадові   інструкції  усіх   категорій   працівників диспансеру до 20 травня 2014 року;

- розробити  критерії якості  роботи  працівників  диспансеру та затвердити Положення щодо встановлення надбавок за високі досягнення у праці, за складність, напруженість у роботі;

- вжити заходів для ефективної та раціональної розстановки кадрів;

- привести у відповідність до статті 223 КЗпП України утворення Комісії по трудових спорах;

- забезпечити виконання усіма категоріями медичних працівників вимог МОЗ України щодо ведення медичної документації;

- управлінську та організаційну діяльність здійснювати відповідно до Статуту закладу та чинного законодавства.

2. Робоча група вважає, що за допущені порушення дотримання норм статей 42-1, 223 КЗпП України, частин 4,5 статті 57 Господарського кодексу України, наказу МОЗ України від 23 лютого 2000 року №33 „Про штатні нормативи та типові  штати закладів охорони здоров'я", перевищення повноважень до головного лікаря Бєльца Сергія Євгеновича повинно бути застосоване дисциплінарне стягнення.

3. Звернутися   до   Департаменту   охорони  здоров'я  та  курортів облдержадміністрації з проханням вжити заходів для усунення виявлених недоліків у діяльності Вінницького обласного клінічного шкірно-венерологічного диспансеру.

Ознайомитись із висновком робочої групи можна нижче.

Повернутись Створено: 23 червня 2015 року, 21:32 Переглядів: 2527

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація