Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • Вінницька обласна Рада оприлюднила інформацію щодо комунальних підприємств області

    Україна знаходиться на другому місці серед країн, що досягли найбільшого успіху у відкритті даних за останні чотири роки. Українські відкриті дані увійшли в європейський інформаційний простір і опубліковані на Європейському порталі відкритих даних europeandataportal.eu. ​Наразі Вінницька обласна Рада повністю виконала усі пункти постанови Кабіне ....

  • 15 мільйонів гривень виділено на закупівлю карет швидкої допомоги

    На пленарному засіданні 38 чергової сесії депутати підтримали проєкт рішення щодо внесення змін до обласного бюджету на 2019 рік. Згідно з ним збільшується дохідна та видаткова частина обласного бюджету на 20 млн 149 тис. грн. Зокрема, збільшено видатки бюджету розвитку спеціального фонду обласного бюджету Департаменту охорони здоров’я облдер ....

  • Перелік переможців 16 Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад

    Цьогоріч на конкурс проектів розвитку територіальних громад подано 749 проектів. У 2018-му – 735 разом з екологічними. Враховуючи, що екологічних було 347, таким чином 2019 року кількість поданих громадами проектів збільшилась удвічі. Лише 13 проектів не набрали прохідних 60 балів (у 2017-му таких проектів було 100). Цього року потреба у ....

Виступ голови на засіданні колегії ОДА Роздрукувати

 

Шановні учасники поважного зібрання !

Збереження позитивних тенденцій темпів росту промислового виробництва в області забезпечило збільшення власних і закріплених доходів до обласного і районних бюджетів.

За перше півріччя 2008 року забезпечено виконання місцевих бюджетів області по власних і закріплених доходах на 108,0%.

Порівняно з аналогічним періодом минулого 2007 року надходження власних і закріплених доходів бюджету області збільшились на 47,8%.

Із 34 адміністративно-територіальних одиниць планові призначення 6 місяців по власних і закріплених доходах не виконано по 1-му бюджету – Томашпільському, по якому виконання склало 91,8% плану на 6 місяців.

Із 701 сільських, селищних, міських (міст районного значення) бюджетів виконали свої бюджети по власних і закріплених доходах по планах 6-ти місяців 540, або 77%.

Забезпечено виконання всіх бюджетів базового рівня у 7 районах – Іллінецькому, Калинівському, Крижопільському, Липовецькому, Мурованокуриловецькому, Чернівецькому та Шаргородському.

Разом з тим, у 3 районах не виконано більше половини сільських, селищних, міських (міст районного значення) бюджетів, у т.ч. у Гайсинському районі – 14 з 27 бюджетів , Козятинському – 17 з 34, Оратівсьському – 15 з 28.

Не кращий стан справ і в Вінницькому , Томашпільському, Немирівському, Тульчинському, Погребищенському, Літинському, Ямпільському, Хмільницькому районах, де відсоток виконання планових завдань 6 місяців не перевищує 70.

На видатки загального фонду з початку року спрямовано 1688,0 млн.грн., що на 41,3% більше, ніж протягом 6 місяців 2007 року. Однак до плану 6-ти місяців виконання склало лише 90,0%.

Невиконання бюджету за видатками спостерігається по всіх бюджетах районів і міст. Основна причина невиконання - недоотримання значних сум окремих субвенцій, яких до плану 6-ти місяців недоотримано 32,1 млн.грн., а також неповне використання розпорядниками коштів наявних на їх рахунках, яких станом на 01.07.2008 р. рахувалося 30,3 млн.грн.

Як наслідок, збільшилась заборгованість у бюджетній сфері - по видатках за рахунок власних надходжень і дотацій з 5,2 млн.грн. до 25,8 млн.грн. на 01.07.2008 року, по соціальних виплатах за рахунок субвенцій з державного бюджету - з 7,0 до 28,0 млн.грн.

Прикрою залишається ситуація на окремих об‘єктах промисловості області.

Так, у Немирівському районі, по рішенню власника не будуть працювати СТОВ "Агрокомплекс "Немирiв", де залишаються без праці 73 чоловіка, на фiлiї "Ситкiвецький цукровий завод" (15 чол.), і тому за 2008 рік зменшаться обсяги промислової продукції близько 10 млн. грн., але за допомогою обсягів ВАТ „Брацлав” та ДП „Українська горілчана компанія „Nemiroff” складуть 1115 млн. грн.(за 2007 рік – 1111,4 млн. грн.).

Важкий стан у Тростянецькому районі, в якому по рішенню власника не будуть працювати ТОВ "Агрофiрма "Ободiвський цукор" (залишаються без праці 255 чол.) та ЗАТ «Капустянський цукор», який, з липня 2008 року, буде відноситься до Крижопільського району. За 2007 рік Тростянецьким районом було виготовлено промислової продукції на суму 104,5 млн. грн., з яких цукровими заводами - 40 млн. грн.. На 2008 рік планується досягнути рівня 62,7 млн. грн..
У Літинському районі зупинилося ТОВ "Уладiвський цукровий завод", де без праці залишаються 195 чол.. За 2008 рік обсяги промислової продукції будуть скорочені до 1 млн. грн., але завдяки ТОВ «Літинський цегельний завод» район планує вийти з приростом у 1,2%. (за 2007 рік район надав – 157,9 млн. грн.).

За 2007 рік ТОВ "Кирнасiвка-цукор", яке знаходиться у Тульчинському районі, взагалі не працювало (чисельність - 94 чол.).

Враховуючи вищезазначене, у 2008 році підприємства цукрової галузі зменшать обсяги промислової продукції майже на 110 млн. грн..

Як наслідок більше 600 чоловік можуть залишитись без працевлаштування.

У сільськогосподарських підприємствах протягом першого півріччя зменшилась реалізація м’яса, порівняно з аналогічним показником минулого року, на 0,8 тис. тонн, або 3,9 %, вирощування м’яса в сільгосппідприємствах скоротилось на 0,2 тис. тонн, або 1,1 %. Виробництво молока в сільгосппідприємствах зменшилось до минулорічного показника на 4 тис. тонн, або 5,9 % і становить 63,4 тис. тонн.

Борги із зарплати станом на 1 липня п. р. в цілому по всіх сільгосппідприємствах області зменшилась з початку року на 1,5 млн. грн. (15,6 %). Однак, станом на 1 липня 2008 року залишається 8,0 млн. грн. боргу, в т.ч., по економічно-активних сільгосппідприємствах - 39,8 тис. грн.

Із 27 районів заборгованість із заробітної плати станом на 1 липня п. р. залишилася тільки у Немирівському – 39,8 тис. грн.(ДП „Полісся” с. Н. Обіходи ).

Крім того, в області у 69 сільгосппідприємств-банкрутів залишається заборгованість із зарплати у розмірі 7,9 млн. грн., хоча її зменшено до початку року на 0,9 млн. грн. (10,2 %).

Середня заробітна плата у травні по області становила лише 1362 грн. .

Не дивлячись на те, що темпи зростання зарплати серед регіонів України були одними з найвищих, все-таки в абсолютній величині рівень оплати праці на 412 грн. нижчий, ніж в середньому по країні (1774 грн.).

Невиправдано низьким (776 грн.) є рівень оплати праці працівників сільського господарства, Це в 1,7 рази менше від середньої по економіці.

Найвищою заробітна плата є у Вінницькому – 1199,99 грн., Тиврівському – 976,13 грн., Крижопільському – 944,80 грн., Гайсинському районах – 912,41 грн.

Найнижчою заробітна плата є в Немирівському - 625,26 грн., Піщанському – 643,21 грн., Могилів - Подільському районах – 648,11 грн.
АПК

В порівнянні з попереднім роком зросла питома вага технічних і зернових культур. Площі ріпаку зросли в 1,8 рази і соняшника в 1,6 рази, озимих зернових- в 1,35 і кукурудзи на зерно- в 1,2 рази.

В області розпочато збирання врожаю ранньої групи зернових та зернобобових культур. В сільськогосподарських підприємствах області до збирання підлягає 135,7 тис. га. ріпаку та 639,3 тис. га. ранньої групи зернових та зернобобових культур, разом 775 тис.га, що на 94 тис.га, або на 14% більше попереднього року.


Як показує досвід роботи в Іллінецькому, Мурованокуриловецькому, Тульчинському та деяких інших районах позитивні результати дає створення збиральних загонів на базі високопродуктивних зернозбиральних комбайнів, які при високій організації їх використання дають можливість оперативно маневрувати в районі і в перші два тижні зібрати зерно з високоврожайних полів.
На період жнив господарствам області потрібно 17,8 тис. тонн дизпалива та 4,9 тис. тонн бензину. На сьогодні в сільськогосподарських підприємствах є в наявності 12,5 тис. тонн дизельного пального і 3 тис. тонн бензину, або відповідно 70 % та 60 % до потреби.

На 15 липня усі райони області збирають зернові ранньої групи та ріпак. Згідно оперативних даних, що надійшли з районів зернові обмолочені на площі понад 41,6 тис.га або 6,5 %до прогнозу. Намолочено понад 163тис. тонн зерна, при урожайності 39,2 ц /га, що на 15 ц/га більше ніж було торік. Зібрано 46,7 тис. га площ озимого ріпаку, який дає урожайність по 21,9 ц/га, що більше минулорічного на 7,9 ц/га. Його намолочено 102,4 тис.тонн.

Охорона здоров’я.

Найбільш проблемними питаннями галузі охорони здоров’я області на сьогоднішній день є :

- Продовження зростання захворюваності на туберкульоз : значно виросла кількість відмов від вакцинації та ревакцинації проти туберкульозу після циклу негативних програм на центральних каналах телебачення, відсутність реклами на центральному телебаченні для підвищення самосвідомості населення, в поточному році не отримувались антибактеріальні препарати за рахунок коштів Державного бюджету;
- Дороговартісне лікування онкологічних хворих приводить до збільшення відмов від лікування;
- Дефіцит в кадровому забезпеченні сімейної ланки сільської мережі через відсутність належних соціально-побутових умов для медичних працівників в сільській місцевості.

Освітня галузь. У 2008 році заплановано провести реконструкцію 9 та продовжити будівництво 11 навчальних закладів за рахунок коштів субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток на загальну суму 17 млн. 624 тис. грн.

До кінця року, за умови належного фінансування, планується введення в дію 8 об’єктів будівництва та 6 об’єктів реконструкції навчальних закладів.

Понад 13 млн. грн. планується спрямувати на капітальний ремонт закладів освіти.

У галузі культури поряд з позитивним напрацюваннями залишається низка невирішених проблем.

На умовах неповного робочого дня утримуються 1596 чол., що складає 30,2 % від загальної кількості працюючих. Із 2,4 тис. спеціалістів, які працюють в сільській місцевості, 1355 утримуються на 0,5; 0,75 посадового окладу.

Вирішення цього питання вимагає передусім законодавство про пенсійне забезпечення в Україні. Адже особам, що працюють на умовах неповного робочого дня до трудового стажу при обрахуванні пенсії ввійде лише частина, а не повний календарний рік.
Потребують врегулювання вищезазначені питання в Барському районі, де і на далі залишаються високими показники роботи фахівців галузі на 0,5, 0,75 ставки (34 чол.). Такий низький рівень оплати праці має місце у закладах культури Копайгородської селищної ради (с. Шипинки), Володіївецької (с.Володївці), Гаєвської (с.Колосівка), Мальчовецької (с.Степанівка), Чемериської (с.Шершні) сільських рад.

Аналогічною залишається ситуація з оплати праці бібліотечних працівників у селах Стіна Томашпільського та Вівсяники, Іванківці Козятинського районів.

Практично не відбулось суттєвих змін у вирішенні цього питання в Жмеринському, Козятинському, Могилів-Подільському, Хмільницькому районах, де кількість працюючих на умовах неповного робочого дня складає від 30 до 50 % від загальної кількості працюючих у сільській місцевості.

Не достатньо проводиться робота з оновлення технічного ресурсу закладів культури Тиврівського, Тростянецького, Оратівського, Іллінецького, Могилів-Подільського районів, зношеність якого складає 70-80 %.

Оздоровлення дітей та молоді

В червні 2008 року розпочали свою роботу оздоровчі заклади області: 22 стаціонарних та 737 пристосованих таборів з денним перебуванням, в яких станом на 1 липня 2008 року оздоровлено 75 тис. 773 дитини (77% від запланованого).

На проведення літньої оздоровчої компанії з різних джерел фінансування планується використати більше 30 млн. грн., у тому числі близько 6 млн. з місцевих бюджетів, з них використано 4 млн. грн.
На даний час високих якісних та кількісних показників оздоровлення досягнуто у Бершадському, Гайсинському, Іллінецькому, Козятинському, Піщанському, Погребищенському, Тульчинському, Чернівецькому, Чечельницькому, Шаргородському та Ямпільському районах.

Підготовка до опалювального сезону 2008-2009 років

Станом на 01.07.2008 р., виконання запланованих заходів характеризується наступними показниками:
1. По галузі “Житлове господарство”.
Комплексно підготовлено 14% житлового фонду від запланованого обсягу робіт. Проведені роботи з ремонту та реконструкції внутрішньобудинкових опалювальних систем, систем гарячого та холодного водопостачання, промиванню опалювальних систем та ремонту опалювальних печей та приладів. Рівень виконання перелічених робіт в середньому по області складає від 6% до 19%. (найкращі показники – м. Могилів-Подільський, м. Ладижин, Гайсинський район)
2. По галузі “Теплове господарство” (найкращі показники міста Вінниця, Ладижин, Козятин).
• Здійснено комплексну підготовку 33% – комунальних котелень
• Виконано капітальний ремонт котелень – 7% (від запланованого)
• Замінено котлів – 41%
• Підготовлено теплових мереж – 28%
• Замінено теплових мереж з використанням технології попередньо - ізольованих труб – 22%

Відповідно до затверджених по підприємствам теплопостачання графіків проводяться роботи з промивки систем опалення та налагодження котелень для приведення їх коефіцієнту корисної дії у відповідність з паспортними даними, проводиться робота щодо оформлення енергетичних паспортів котельного обладнання підвідомчих бюджетних установ та підприємств комунальної теплоенергетики.
3. По галузі “Водопровідно-каналізаційне господарство”(найкращі показники м. Жмеринка, Літинський, Немирівський райони )

Роботи по підготовці об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства в середньому по області виконані на 13%-33%, а саме ремонт або заміна водопровідних мереж – 20%, каналізаційних мереж – 28%, підготовки водопровідних насосних станцій – 14%, каналізаційних насосних станцій – 18%, водопровідних очисних споруд – 33%, каналізаційних очисних споруд – 13%, артезіанських свердловин – 27,5%.

Що стосується бюджетних закладів області то необхідно відзначити наступне. Задовільними темпами проходить підготовка закладів освіти і науки (дошкільні навчальні заклади, школи, вищі учбові заклади тощо).
Вказані заклади підготовлені до опалювального сезону на 34% (проведені роботи по утепленню огороджувальних конструкцій будівель та споруд, заміні вікон, ізоляції внутрішньобудинкових теплопроводів) Котельні, які забезпечують теплопостачання закладам освіти і науки підготовлені на 50%, в тому числі, проведено комплексну реконструкцію 4 од. котелень (11% від запланованого), замінену 16 од котлів (50%), підготовлено 44% теплових мереж.

Підготовка закладів охорони здоров’я проходить дещо повільнішими темпами. Так, не розпочаті заплановані роботи по капітальному ремонту котелень, які постачають теплову енергію на лікарні області. Разом з тим вже проведені роботи по заміні 2 од. котлів застарілих конструкцій (25% від запланованого).
По іншим соціальним закладам роботи по підготовці до нового опалювального сезону виконані в середньому на 30-40%.

Окремі питання роботи місцевих рад
Одним з пріоритетних напрямків діяльності обласної Ради є налагодження ефективної взаємодії з представницькими органами місцевої влади. Завдяки цьому, поряд з системним широкомасштабним навчанням працівників рад усіх рівнів, використовується і такий дієвий метод, як надання методичної допомоги в організації їх управлінської діяльності. Нещодавно таку допомогу було надано виконавчим апаратам Могилів-Подільської, Оратівської районних рад.

Виявлені недоліки характерні для більшості рад:

У багатьох Регламентах районних і сільських рад 5-го скликання, відсутній розділ «Про планування, підготовку, перегляд, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів ради”, який у відповідності до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», регламентує діяльність, що спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів.

Тому доцільно розробити та затвердити Регламенти рад у новій редакції, доповнивши його розділом „Про планування, підготовку, перегляд, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів районної Ради” або внести відповідні зміни до регламентів.

Щодо подальшої роботи по ефективному використанню майна спільної власності територіальних громад вважаємо за доцільне активізувати роботу по наступним напрямкам:
1. Проводити періодичні перевірки діяльності суб’єктів господарювання спільної власності територіальних громад району (згідно розпорядження Голови районної ради за встановленим графіком).
2. Заслуховувати за результатами перевірки звіти керівників установ, організацій, підприємств (в т.ч. порядок здійснення обліку і руху майна).
3. Підготувати розпорядчі документи щодо необхідності виготовлення установами, організаціями, підприємствами свідоцтв права власності на нерухоме майно та Державних актів на право постійного користування земельними ділянками.
4. По об’єктах спільної власності територіальних громад району прийняти відповідні рішення і порядок щодо:
- проведення конкурсу на право укладання договору оренди (в т.ч. створення конкурсної комісії);
- Про методику розрахунку і порядок використання плати за оренду;
- Про відчуження об’єктів;
- Про передачу та обмін майна;
- Про списання майна.
-
Вважаю з доцільне районним радам провести відповідне навчання із сільськими, селищними головами сільських рад з земельних питань, надання в оренду водних об’єктів, прийняття регуляторних актів, у тому числі встановлення місцевих податків і зборів, дотримання вимог Бюджетного кодексу України в частині внесення змін до місцевих бюджетів, організації роботи із зверненнями громадян, управління об’єктами комунальної власності тощо.

Рівень передачі об’єктів соціальної сфери села у комунальну власність сільських громад по області складає 88,1 %). Не передане майно псується та розкрадається.
Довідково: В Оратівському районі відсоток переданих об’єктів складає 53.
Якимівська сільська рада дитячий садок отримала тільки після значного його руйнування; контору КСП, що не увійшла в розпаювання, громада хоче використати для розміщення дитячого садка, але господарі приватного сільськогосподарського підприємства роблять все можливе, щоб його привласнити.

Не всі питання, що виносяться на розгляд сесій попередньо розглядаються в постійних комісіях рад.

Виписки з протоколу про рішення відповідної комісії не докладаються до проекту рішення сесії.

Проекти рішень, що виносяться на розгляд сесії та перші екземпляри рішень не завжди візуються відповідальними особами.
Кожен третій четвер місяця під час днів інформування проводиться Єдиний депутатський день. Звертаю увагу на недостатню активність депутатського корпусу при його проведенні.

У плануванні не прослідковується зв’язок між сесійними питаннями та питаннями, які планується для розгляду на засіданнях постійних комісій.

Не ведеться перелік питань, які перебувають на контролі у постійних комісіях. Як наслідок, не планується заслуховування ходу виконання таких рішень, а їх виконання на сесіях контролюється дуже рідко.
Довідково. В 2007 році на сесії Могилів - Подільської районної ради заслухали виконання лише двох програм (Комплексної програми профілактики злочинності у Могилів-Подільському районі на 2006-2010 роки та Комплексної програми модернізації і розвитку освіти в районі на період до 2010 року); з 24 програм, що перебували на контролі станом на 01.01.2008 року, тільки виконання 9 програм заплановано заслухати на засіданнях постійних комісій і жодної – на сесії.

Не завжди дотримуються вимоги Закону України „Про статус депутатів місцевих рад” щодо депутатських запитів. Приймаючи рішення про те, що звернення депутата є депутатським запитом, не визначається, кому він направляється для виконання і на наступній сесії депутати не інформуються про вжиті заходи.

Створено: 21 липня 2008 року, 11:32 Переглядів: 1089

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація