Вітання

Голови Вінницької обласної Ради

Олійника Анатолія Дмитровича

  • 15 мільйонів гривень виділено на закупівлю карет швидкої допомоги

    На пленарному засіданні 38 чергової сесії депутати підтримали проєкт рішення щодо внесення змін до обласного бюджету на 2019 рік. Згідно з ним збільшується дохідна та видаткова частина обласного бюджету на 20 млн 149 тис. грн. Зокрема, збільшено видатки бюджету розвитку спеціального фонду обласного бюджету Департаменту охорони здоров’я облдер ....

  • На 38 сесії обласної Ради депутати розглянуть 108 питань

    За результатами реєстрації 26 червня на 38 чергову сесію прибули 64 депутати з 84 загального складу обласної Ради. Перед початком роботи сесійного засідання депутати вшанували пам’ять про всіх загиблих в зоні Операції Об’єднаних сил хвилиною мовчання. У роботі сесії беруть участь керівники правоохоронних та судових органів: заступни ....

  • Перелік переможців 16 Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад

    Цьогоріч на конкурс проектів розвитку територіальних громад подано 749 проектів. У 2018-му – 735 разом з екологічними. Враховуючи, що екологічних було 347, таким чином 2019 року кількість поданих громадами проектів збільшилась удвічі. Лише 13 проектів не набрали прохідних 60 балів (у 2017-му таких проектів було 100). Цього року потреба у ....

З нагоди професійного свята Роздрукувати

ВИСТУП ГОЛОВИ ОБЛАСНОЇ РАДИ С.ТАТУСЯКА ПІД ЧАС КРУГЛОГО СТОЛУ «САМОВРЯДНА ВІННИЧЧИНА СЬОГОДНІ І ЗАВТРА»

6 грудня 2012р.

Маю високу честь від імені депутатського корпусу, обласної державної адміністрації та від себе особисто привітати всіх Вас із Днем місцевого самоврядування – державним святом, що підкреслює значимість існування цієї важливої інституції демократичного суспільства!

Сьогодні місцеве самоврядування як гілка влади має найбільшу довіру серед населення країни. Це велика, потужна сила.

Тільки на Вінниччині у радах різних рівнів працює 13 тисяч 284 депутатів, 707 сільських, селищних та міських голів, 27 голів районних рад, діє понад 2500 постійних комісій, 28 президій районних та обласної рад.

У сучасному світі місцеве самоврядування сприймається як єдино можлива і раціональна модель влади на місцях, один з головних атрибутів громадянського суспільства

В цьому році, завдяки ініціативі Президента України Віктора Федоровича Януковича, реформування місцевого самоврядування стало питанням національних пріоритетів. Життя довело, що децентралізація влади, модель сильних регіонів на сьогодні є найбільш ефективною моделлю.

По всій вертикалі виконавчої влади мають зрозуміти: місцеве самоврядування – це влада, яка делегована людьми.

За роки незалежності Української держави було закладено конституційно-правові, законодавчі, організаційні, матеріально-фінансові засади місцевого самоврядування як самостійної складової конституційного ладу України.

Конституція України передбачає, що в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування, закріплює основні підходи до розмежування компетенції між різними рівнями органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Сформувався громадський консенсус щодо необхідності проведення реформи місцевого самоврядування та визначена загальна модель цієї реформи.

Підготовлений проект Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, який презентований 21 вересня на засіданні Конституційної Асамблеї і підтриманий нею.

Разом з тим, сьогодні більшість представників органів місцевого самоврядування, незалежно від партійного квитка лідери асоціацій органів місцевого самоврядування, експерти й фахівці-практики одностайно стверджують, що у місцевому самоврядуванні нагромадилася критична маса проблем, які можуть вибухнути в будь-який час.

Багато проблем, пов’язаних із здійсненням місцевим самоврядуванням своїх повноважень, залишаються, по суті, не вирішеними.

Закони, що стосуються діяльності органів місцевого самоврядування, ще далекі від досконалості. Донині в Україні не виконується низка вимог і принципів Європейської хартії місцевого самоврядування, є проблеми в чинній Конституції України, що стосуються адміністративно-територіального устрою, організації місцевого самоврядування

Більше того, останнім часом значна частина нормативно-правових новацій у цій сфері суперечить визначеним Главою держави пріоритетам реформи місцевого самоврядування та призводить до розбалансування системи врядування на місцях.

Хоча в Конституції закріплено високий статус місцевого самоврядування, а самоврядні органи потенційно наділені низкою прав, на практиці, однак, немає можливості їх реалізувати. В результаті члени територіальних громад залишаються віч-на-віч із власними проблемами.

Поки що зберігаються тенденції до концентрації матеріальних та фінансових ресурсів на центральному рівні управління. Місцеве самоврядування в Україні не має достатньої автономії щодо своїх функцій та повноважень, шляхів та засобів їх здійснення, а, найголовніше, ресурсів, необхідних для їх виконання.

До сьогодні не вдається децентралізувати бюджетну систему та реалізувати задекларований у Бюджетному кодексі України принцип формування бюджетів «знизу - вверх». Право громади управляти комунальною власністю, на жаль, залишилось законодавчо незабезпеченим - відповідного закону немає.

Якщо рівень бюджетного забезпечення місцевого самоврядування, наприклад, у Швеції становить 2500 євро на душу населення, у Чехії та Польщі - близько 1600, то в Україні - трохи більше 100. До того ж, коли у Києві ця цифра сягає майже 400 євро, то в обласному центрі - 20, а в районному - 8.

При цьому більшість територіальних громад у сільських територіях неспроможні виконувати власні повноваження. Дотаційність місцевих бюджетів становить понад 70%.

За останні два роки було прийнято понад два десятки законів України, які істотно обмежують права органів місцевого самоврядування, суперечать державному курсу на децентралізацію управління, а ще більше - зареєстровано у вигляді законопроектів та активно лобіюються окремими посадовими особами і народними депутатами.

Водночас головне призначення місцевого самоврядування, як визначено Європейською хартією і Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», – це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення.

Наша область практично готова до реалізації пілотного проекту реформи регіональної влади, а також до участі в експерименті з удосконалення моделі місцевого самоврядування.

Вся діяльність обласної Ради відбувається в світлі прискорення реформування місцевого самоврядування в Україні та направлена на самодостатній розвиток територіальних громад Вінниччини.

Сьогодні можна констатувати той факт, що обласна Рада 6 скликання зробила для реформи регіональної влади те, до чого ми йшли протягом двадцяти років незалежності.

По-перше. Ми продовжуємо масштабну організаційну та просвітницьку роботу в рамках регіонального плану наших дій – Концепції реформування місцевого самоврядування. ЇЇ реалізація – основне завдання всіх органів самоврядування області.

Для нас залишаються актуальними питання децентралізації, забезпечення фінансової і ресурсної самодостатності місцевих рад. Без цього неможливо ефективно вирішувати проблеми освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, надання якісних адміністративних, соціальних та комунальних послуг населенню.

По-друге. В територіальних громадах області продовжується активна робота з підготовки програмного документа соціально-економічного життя області – Стратегії регіонального розвитку Вінницької області на період до 2020 року.

Вперше в історії Вінниччини стратегічний план формується не у чиновницьких кабінетах, а у громадах, тим самим перевернувши так звану ,,владну піраміду”. У цьому напрямі вже чимало зроблено.

14 лютого цього року 10 сесія затвердила рішення ,,Про розроблення стратегій розвитку територіальних громад Вінницької області на період до 2020 року. На стадії завершення проекти стратегій розвитку сільських територіальних громад. Продовжується робота над стратегіями районів.

2013-й рік має стати роком формування Стратегії розвитку Вінницької області до 2020 року в цілому. Ми першими в Україні підготували та ухвалили обласну програму розвитку громадянського суспільства та регіональну антикорупційну програму.

23 квітня нинішнього року на установчих зборах уповноважених представників органів місцевого самоврядування Вінниччини створено Вінницьку обласну асоціацію органів місцевого самоврядування.

На відміну від інших регіональних об’єднань, проект – грантовий, адже її створено за фінансової підтримки, наданої Міністерством закордонних справ Республіки Польща в рамках програми ,,Польська допомога розвитку-2012”.

2 лютого у Києві Вінницька область та Республіка Молдова офіційно закріпили домовленість про створення Єврорегіону ,,Дністер”. Це стало знаковою подією у міжнародній діяльності Вінницької області в 2012 році.

Як продовження, 12 жовтня у Брюсселі відбулася презентація і відкриття представництва Єврорегіону ,,Дністер” та Вінницької області. Це дозволить покращити інвестиційний клімат в нашому регіоні, об’єднувати матеріальні та фінансові ресурси обох сторін для реалізації спільних проектів, в тому числі в рамках європейських програм допомоги та надалі розвивати добросусідські відносини з країнами Європи.

Вінниччина стала першим регіоном України, який офіційно представлений у Євросоюзі.

Вважаємо що проведена робота є надійним підґрунтям для подальшої розбудови місцевого самоврядування, примноження й розширення нашої майбутньої діяльності в інтересах територіальних громад.

Обласна Рада прагне змін і бачить їх, насамперед, у зміні моделі регіонального управління. Без сильного, самодостатнього місцевого самоврядування Україна не відбудеться як європейська, демократична, правова держава!

Хочу запевнити всіх присутніх, що весь депутатський корпус та органи місцевого самоврядування Вінниччини глибоко переконані: альтернативи реформуванню місцевого самоврядування в Україні, передачі йому все більше повноважень із адекватними ресурсами – немає. Україна повинна бути державою самоврядних громад.

Головною метою нашого круглого столу є обговорення основних векторів розвитку вітчизняного місцевого самоврядування в контексті його реформування,інтеграційних процесів, імплементації положень Європейської хартії місцевого самоврядування, адміністративно-територіального устрою, відносин між центром і територіями, децентралізації влади та делегування повноважень, формування та використання місцевих бюджетів і фінансової децентралізації відповідно до сучасних вимог і міжнародних стандартів.

 

Створено: 18 червня 2013 року, 11:05 Переглядів: 777

Логін: *

Пароль: *

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація